Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ammattilentäjäopiskelijoiden mielikuva Norrasta työnantajana

Korteniemi, Henriika (2019)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Ammattilentäjäopiskelijoiden mielikuva Norrasta työnantajana_ed.pdf (1.393Mt)
Lataukset: 


Korteniemi, Henriika
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051910551
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö selvittää, millainen työnantajamielikuva kahden kotimaisen ammattilentokoulun opiskelijoilla on kotimaisesta lentoyhtiöstä, Nordic Regional Airlines Oy:stä. Ammattilentäjien kysyntä on kasvussa, jonka takia kilpailu alalla on kovaa ja tutkimus on toimeksiantajayritykselle ajankohtainen. Tutkimuksen päätavoite oli selvittää, millainen mielikuva oppilailla on Norrasta sekä mitkä tekijät vaikuttivat mielikuvien muodostumiseen. Lisäksi haluttiin selvittää, vaikuttiko kouluille tehdyt yritysesittelykäynnit oppilaiden mielikuviin toimeksiantajayrityksestä. Tutkimus voidaan jakaa johdannon lisäksi kolmeen osaan: tietoperusta, empiirinen tutkimus sekä tulokset ja pohdinta. Tutkimuksen tietoperustassa käsitellään työnantajamielikuvaa aina mielikuvista ja maineesta lähtien. Lisäksi osiossa käsitellään lyhyesti myös brändi ja imago käsitteinä. Teorian jälkeen kerrotaan toimeksiantajayrityksestä tarkemmin sekä peilataan, miten tietoperustan asiat ilmenevät yrityksessä. Empiirisessä osassa käsitellään tutkimuksen eri vaiheet sekä tutkittavien ammattilentäjäopiskelijoiden lentokoulut. Tämän jälkeen esitellään tutkimuksen tulokset kuvioineen ja analyyseineen. Tutkimus tehtiin määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen keväällä 2019. Tuloksista selvisi, että oppilailla on hyvä mielikuva toimeksiantajayrityksestä työnantajana ja että suurin osa vastaajista voisi kuvitella työskentelevänsä yrityksessä tulevaisuudessa. Lisäksi kävi ilmi, että yritysesittelyillä oli positiivinen vaikutus vastaajien työnantajamielikuviin. Oppilaiden mielikuvien muodostumiseen vaikuttivat tutut ja läheiset sekä sosiaalisen median kanavat pääasiassa. Saatujen tulosten pohjalta tehtiin päätelmiä, että työnantajalupauksilla on suuri merkitys nykypäivänä työnhakijoiden hakiessa työpaikkaa. Myös asioista viestiminen ja tarinankerronta ovat tärkeitä työnantajamielikuvaa luodessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste