Aloittavan liikunta-alan yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Parmala, Matias (2019)
Parmala, Matias
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010617
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010617
Tiivistelmä
Työ alkaa tietoperustalla, jossa käsitellään yleisesti liiketoimintasuunnitelman sisältöä. Tietoperusta on rajattu yrityksen taloudenpitoon ja markkinointiin liittyviin kysymyksiin.
Yrityksen taloudenpidosta kuvataan kirjanpito, kannattavuuslaskenta, hinnoittelu, verotus sekä rahoitus. Markkinoinnista käsitellään markkinointisuunnitelman sisältö, segmentointi, markkinointikanavat, brändääminen sekä palvelun tuotteistaminen.
Empiirisessä osuudessa kuvataan liiketoimintasuunnitelman laatimisprosessi, käydään yleisellä tasolla suunnitelman sisältö läpi, sekä pohditaan liiketoimintasuunnitelmaa laatiessa syntyneitä kysymyksiä ja liikeidean jatkokehittämistä.
Työn liitteenä on liiketoimintasuunnitelma kokonaisuudessaan. Liiketoimintasuunnitelma on rajattu yrityksen ensimmäiseen toimintavuoteen.
Yrityksen taloudenpidosta kuvataan kirjanpito, kannattavuuslaskenta, hinnoittelu, verotus sekä rahoitus. Markkinoinnista käsitellään markkinointisuunnitelman sisältö, segmentointi, markkinointikanavat, brändääminen sekä palvelun tuotteistaminen.
Empiirisessä osuudessa kuvataan liiketoimintasuunnitelman laatimisprosessi, käydään yleisellä tasolla suunnitelman sisältö läpi, sekä pohditaan liiketoimintasuunnitelmaa laatiessa syntyneitä kysymyksiä ja liikeidean jatkokehittämistä.
Työn liitteenä on liiketoimintasuunnitelma kokonaisuudessaan. Liiketoimintasuunnitelma on rajattu yrityksen ensimmäiseen toimintavuoteen.