Asiakastyytyväisyystutkimus: K-Market Saarentaus
Björkbacka, Janika (2019)
Björkbacka, Janika
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010667
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010667
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia K-Market Saarentauksen asiakkaiden tyytyväisyyttä kaupan tuotteisiin ja palveluihin. K-Market Saarentauksella ei ollut aikaisemmin toteutettu kirjallista asiakastyytyväisyyskyselyä, joten omistajuuden vaihtuessa keväällä 2018, oli hyvä hetki teettää sellainen. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon monipuolista tietoa, jonka avulla kaupan tuotteita ja palveluita voitaisiin kehittää. Opinnäytetyön tietoperusta koostuu kahdesta pääluvusta, jotka luovat pohjaa itse tutkimukselle. Tietoperustassa käsitellään markkinoinnin kilpailukeinoja ja laadukasta asiakaspalvelua sekä asiakastyytyväisyyttä ja miten sitä mitataan. Opinnäytetyön empiirisessä osassa kerrotaan asiakastyytyväisyystutkimuksen keskeisistä piirteistä ja esitetään tutkimukseni tutkimusmenetelmät sekä tulokset. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena kaupan tiloissa kesän 2018 aikana. Kyselyyn vastasi yhteensä 153 asiakasta. Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset esitellään liitteissä niiden luottamuksellisuuden vuoksi.