En innehållsstrategi för innehållsmarknadsföring
Hagman, Paula (2019)
Hagman, Paula
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010758
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010758
Tiivistelmä
Idag finns marknadsföringsmetoder och strategier i många olika varianter. I detta arbete tas innehållsmarknadsföring (Content Marketing) upp mera utförligt och arbetet resulterar i en innehållsstrategi.
Arbetet är uppdelad i en teoretisk del och en mera praktisk del. I den teoretiska delen behandlas frågor såsom vad innehållsmarknadsföring är och även hur en innehållsstrategi är uppbyggd. I den praktiska delen utformas en innehållsstrategi, med tillhörande dokument för en idealkund (buyer persona) samt en innehållskalender. Strategin skapades för ett fiktivt företag inom ytbehandlingsbranschen.
Innehållsstrategin som utformades kan användas som en mall för mindre företag som vill implementera innehållsmarknadsföring i sin verksamhet.
Arbetet är uppdelad i en teoretisk del och en mera praktisk del. I den teoretiska delen behandlas frågor såsom vad innehållsmarknadsföring är och även hur en innehållsstrategi är uppbyggd. I den praktiska delen utformas en innehållsstrategi, med tillhörande dokument för en idealkund (buyer persona) samt en innehållskalender. Strategin skapades för ett fiktivt företag inom ytbehandlingsbranschen.
Innehållsstrategin som utformades kan användas som en mall för mindre företag som vill implementera innehållsmarknadsföring i sin verksamhet.