Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

En innehållsstrategi för innehållsmarknadsföring

Hagman, Paula (2019)

 
Avaa tiedosto
Hagman_Paula.pdf (1.671Mt)
Lataukset: 


Hagman, Paula
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010758
Tiivistelmä
Idag finns marknadsföringsmetoder och strategier i många olika varianter. I detta arbete tas innehållsmarknadsföring (Content Marketing) upp mera utförligt och arbetet resulterar i en innehållsstrategi.

Arbetet är uppdelad i en teoretisk del och en mera praktisk del. I den teoretiska delen behandlas frågor såsom vad innehållsmarknadsföring är och även hur en innehållsstrategi är uppbyggd. I den praktiska delen utformas en innehållsstrategi, med tillhörande dokument för en idealkund (buyer persona) samt en innehållskalender. Strategin skapades för ett fiktivt företag inom ytbehandlingsbranschen.

Innehållsstrategin som utformades kan användas som en mall för mindre företag som vill implementera innehållsmarknadsföring i sin verksamhet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste