Käyttäjän kokemus markkinoinnista sosiaalisessa mediassa
Nokelainen, Roni (2019)
Nokelainen, Roni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010731
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010731
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia sosiaalisen median käyttäjän kokemuksia sosiaalisen median markkinoinnista ja sen toimivuudesta sekä käydä läpi markkinointia ja eri markkinointistrategioita sosiaalisissa medioissa.
Opinnäytetyön aihe syntyi mielenkiinnosta nuoria käyttäjiä kohtaan, jotka olivat olleet mukana sosiaalisen median kehittymisessä alkuvaiheista lähtien. Miten käyttäjät reagoivat markkinointiin alati kehittyvässä sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyössä käydään läpi yleisesti markkinointia sekä sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä ja riskejä.
Työssä tutkitaan myös mitä erilaisia markkinointistrategioita eri sosiaalisissa medioissa käytetään. Missä mediassa yrityksen kannattaa olla tiettyä markkinointia käyttäessään ja mitä mainonta eri medioissa maksaa.
Opinnäytetyön aikana luodaan kyselylomake Google Formsin avulla sekä tehdään henkilöhaastatteluja opinnäytetyön aiheeseen liittyen. Kyselystä ja henkilöhaastatteluista saatu data analysoidaan ja analysointien perusteella tehdään päätelmiä markkinoinnin toimivuudesta sosiaalisessa mediassa.
Projektin lopputuloksena saadaan perusteellinen analyysi käyttäjien kokemuksista sosiaalisen median markkinoinnista sekä kattava kuvaus eri sosiaalisten medioiden markkinointistrategioista.
Opinnäytetyön aihe syntyi mielenkiinnosta nuoria käyttäjiä kohtaan, jotka olivat olleet mukana sosiaalisen median kehittymisessä alkuvaiheista lähtien. Miten käyttäjät reagoivat markkinointiin alati kehittyvässä sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyössä käydään läpi yleisesti markkinointia sekä sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä ja riskejä.
Työssä tutkitaan myös mitä erilaisia markkinointistrategioita eri sosiaalisissa medioissa käytetään. Missä mediassa yrityksen kannattaa olla tiettyä markkinointia käyttäessään ja mitä mainonta eri medioissa maksaa.
Opinnäytetyön aikana luodaan kyselylomake Google Formsin avulla sekä tehdään henkilöhaastatteluja opinnäytetyön aiheeseen liittyen. Kyselystä ja henkilöhaastatteluista saatu data analysoidaan ja analysointien perusteella tehdään päätelmiä markkinoinnin toimivuudesta sosiaalisessa mediassa.
Projektin lopputuloksena saadaan perusteellinen analyysi käyttäjien kokemuksista sosiaalisen median markkinoinnista sekä kattava kuvaus eri sosiaalisten medioiden markkinointistrategioista.