Ottelutapahtuman kehittäminen KooKoo Hockey Oy
Hassinen, Rino (2019)
Hassinen, Rino
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052211131
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052211131
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on tutkia ottelutapahtuman kehittämistä KooKoo Hockey Oy:lle. Työn tutkimusosio on tehty kvalitatiivista ja kvantitatiivista tapaa ristissä käyttäen. Teoriassa kerrotaan Suomalaisesta urheilusta, jääkiekosta, KooKoosta, ottelutapahtumaan osallistumiseen vaikuttavista tekijöistä ja tapahtumaan liittyvistä teemoista. Tutkimuksen tärkein ja laajin osa on toteutettu kvantitatiivisella kyselyllä, johon kerättiin vastauksia verkossa ja ottelutapahtumassa. Kvalitatiivises-sa tutkimuksessa haastateltiin Kuudennen Kenttäpelaajan puheenjohtajaa.
Työn tavoite on saada selkeitä vastauksia kysymyksiin: miten pelitapahtumasta saadaan parempi ja miten sitä voidaan kehittää? Ottelutapahtumassa on tärkeää, että katsojat pysyvät tyytyväisenä ja palaavat uudestaan. Ottelutapahtuman kehittäminen myös kentän ulkopuolella on alue, jolla voidaan vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen ja sen kehittämisen myötä kaikki osapuolet hyötyvät. Ottelutapahtuman kehittäminen on toimeksiantajalle välttämätöntä.
Tutkimuskyselyssä selvitettiin vastauksi 25 kysymykseen eri ottelutapahtuman kategorioista. Tutkimuksessa selvitettiin mielipiteitä ottelutapahtuman: tunnelmasta, akustiikasta, teemoista, palveluiden riittävyydestä, palveluiden tasosta, kannattajien huomioinnista ja tauko-ohjelmista. Saadut tulokset kerrotaan määrällisesti, prosentuaalisesti ja sanallisesti. Tulokset joita saatiin avoimilla vastauksilla, tuodaan esiin. Työn viimeisessä osiossa on omaa pohdintaa ja mielipiteitä, miten tutkimus meni ja mitä voidaan vielä jatkossa kehittää?
Työn tavoite on saada selkeitä vastauksia kysymyksiin: miten pelitapahtumasta saadaan parempi ja miten sitä voidaan kehittää? Ottelutapahtumassa on tärkeää, että katsojat pysyvät tyytyväisenä ja palaavat uudestaan. Ottelutapahtuman kehittäminen myös kentän ulkopuolella on alue, jolla voidaan vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen ja sen kehittämisen myötä kaikki osapuolet hyötyvät. Ottelutapahtuman kehittäminen on toimeksiantajalle välttämätöntä.
Tutkimuskyselyssä selvitettiin vastauksi 25 kysymykseen eri ottelutapahtuman kategorioista. Tutkimuksessa selvitettiin mielipiteitä ottelutapahtuman: tunnelmasta, akustiikasta, teemoista, palveluiden riittävyydestä, palveluiden tasosta, kannattajien huomioinnista ja tauko-ohjelmista. Saadut tulokset kerrotaan määrällisesti, prosentuaalisesti ja sanallisesti. Tulokset joita saatiin avoimilla vastauksilla, tuodaan esiin. Työn viimeisessä osiossa on omaa pohdintaa ja mielipiteitä, miten tutkimus meni ja mitä voidaan vielä jatkossa kehittää?