Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Introvertit myynnissä ja markkinoinnissa

Ulenius, Anni (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Anni Ulenius .pdf (375.1Kt)
Lataukset: 


Ulenius, Anni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052211347
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tutkimus introverteista myynnin ja markkinoinnin alalla. Työelämässä suositaan ulospäinsuuntautunutta persoonallisuutta ja myynti ja markkinointi mielletään ekstroverteille sopiviksi aloiksi. Työn tavoitteena oli selvittää tällä alalla olevien introverttien toimintatapoja, sekä haasteita ja vahvuuksia. Toisena tavoitteena oli myös selvittää, miten introvertit toimivat ulospäinsuuntautuneisuutta vaativissa työelämän tilanteissa.

Tietoperustassa käsitellään temperamenttia, käyden läpi tyypilliset introverttien ominaisuudet sekä ekstroverttien tyypilliset ominaisuudet. Tietoperustassa esitellään myös tarkemmin introverttien haasteita, vahvuuksia sekä ominaisuuksia. Näiden lisäksi käsitellään myös hyvän myyjän sekä hyvän markkinoijan ominaisuuksia. Tietoperustassa on käytetty lähteinä ulkomaisia sekä kotimaisia artikkeleita sekä teoksia, kuten Sylvia Löhkenin teosta Hiljaisissa on voimaa! Sekä Linus Jonkmanin Introvertit – Työpaikan hiljainen vallankumous.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jonka menetelmänä toimi puolistrukturoitu teemahaastattelu. Haastattelut toteutettiin yhteensä viidelle myynnin tai markkinoinnin alalla työskentelevälle introvertille.

Tuloksista kävi ilmi, että introverteilta löytyy aktiivisen kuuntelemisen taito, joka on myynti- ja markkinointitehtävissä eduksi, sillä asiakkaan kuunteleminen nousi eri teorialähteissä esiin. Introverttien selkeä heikkous on verkostoituminen, joka myös teorian mukaan on tärkeää myynnissä sekä markkinoinnissa.

Tutkimus toteutettiin kevään 2019 aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste