Brändi näkyväksi Instagramissa: Case Espoon Tanssiopisto
Lehtimäki, Anni (2019)
Lehtimäki, Anni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311638
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311638
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli vahvistaa Espoon Tanssiopiston brändiä Instagramissa. Ratkaisuna valmistettiin Instagram-ohjeisto, jota pohjana käyttäen toimeksiantaja voisi yhtenäistää niin visuaalista kuin sanallistakin viestintäänsä brändi-identiteettiin sopivaksi, tehostaa sisällöntuotantoansa sekä helpottaa ja nopeuttaa Instagram-käyttäjätilin ylläpitoa.
Teoreettista pohjaa kerättiin useista eri lähteistä. Aluksi tarkasteltiin brändiä sekä sen olennaisimpia osa-alueita, brändi-identiteettiä, brändi-imagoa, brändipääomaa sekä visuaalista identiteettiä. Seuraavaksi pureuduttiin Instagramin maailmaan brändäämisen näkökulmasta. Osiossa käsiteltiin Instagramia sosiaalisena mediana ja pohdittiin tehokasta sisällöntuotantoa.
Benchmarking-tutkimuksessa verrattiin toisiinsa kuutta eri tanssin alan Instagram-käyttäjätiliä ja tarkastelun pohjalta muodostettiin käsitys siitä, millaisilla tavoilla voidaan luoda sisältöä Instagramiin. Tässä yhteydessä pohdittiin myös tehokkaita sisällöntuotannon tapoja.
Loppuproduktina luotiin Instagram-ohjeisto. Ohjeisto tekee lyhyen katsauksen Instagramin käytön perusteisiin ja käy läpi julkaisuprosessin vaihe vaiheelta, antaen selkeät toimintamallit brändin vahvistamiseen.
Teoreettista pohjaa kerättiin useista eri lähteistä. Aluksi tarkasteltiin brändiä sekä sen olennaisimpia osa-alueita, brändi-identiteettiä, brändi-imagoa, brändipääomaa sekä visuaalista identiteettiä. Seuraavaksi pureuduttiin Instagramin maailmaan brändäämisen näkökulmasta. Osiossa käsiteltiin Instagramia sosiaalisena mediana ja pohdittiin tehokasta sisällöntuotantoa.
Benchmarking-tutkimuksessa verrattiin toisiinsa kuutta eri tanssin alan Instagram-käyttäjätiliä ja tarkastelun pohjalta muodostettiin käsitys siitä, millaisilla tavoilla voidaan luoda sisältöä Instagramiin. Tässä yhteydessä pohdittiin myös tehokkaita sisällöntuotannon tapoja.
Loppuproduktina luotiin Instagram-ohjeisto. Ohjeisto tekee lyhyen katsauksen Instagramin käytön perusteisiin ja käy läpi julkaisuprosessin vaihe vaiheelta, antaen selkeät toimintamallit brändin vahvistamiseen.