Markkinointiviestintäsuunnitelma palveluyritykselle
Oghbasilasie, Hanna (2019)
Oghbasilasie, Hanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411722
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411722
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantona yritys X:lle, joka on Suomessa toimiva tulkkaus- ja käännöspalveluja tarjoava yritys. Toiminnallisen opinnäytetyön keskeisenä tavoitteena on tuottaa kohdennettu ja käytännöllinen markkinointiviestintäsuunnitelma toimeksiantoyritykselle. Markkinointiviestintäsuunnitelman tarkoituksena on kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja saada uusia asiakkaita.
Opinnäytetyön tarkoituksena on perehtyä markkinointiviestintään ja sen merkitykseen yritykselle, jonka lisäksi perehdytään markkinointiviestintäkanaviin kuten verkkosivuihin ja sähköpostimarkkinointiin. Tässä opinnäytetyössä toimeksiantajalle suunnitellaan ja toteutetaan markkinointiviestintäsuunnitelma, joka tulee sisältämään verkkosivujen päivittämisen ja sähköpostimainonnan suunnittelua. Toimeksiantoyrityksen pyynnöstä yritykselle suunnitellaan myös flaijeri, jota voidaan käyttää osana markkinointiviestintää.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu palveluyrityksen markkinointiviestinnästä ja markkinointiviestinnän suunnittelusta. Toiminnallisessa osassa toimeksiantoyritykselle toteutetaan markkinointiviestintäsuunnitelma. Opinnäytetyön viimeisessä luvussa arvioidaan työtä ja annetaan parannusehdotuksia.
Toiminnallisen työn tuloksena syntyi päivitetyt verkkosivut toimeksiantoyritykselle, sähköpostimainos ja flaijerit. Opinnäytetyöprosessi aloitettiin maaliskuussa 2019 ja saatiin päätökseen toukokuussa 2019.
Opinnäytetyön tarkoituksena on perehtyä markkinointiviestintään ja sen merkitykseen yritykselle, jonka lisäksi perehdytään markkinointiviestintäkanaviin kuten verkkosivuihin ja sähköpostimarkkinointiin. Tässä opinnäytetyössä toimeksiantajalle suunnitellaan ja toteutetaan markkinointiviestintäsuunnitelma, joka tulee sisältämään verkkosivujen päivittämisen ja sähköpostimainonnan suunnittelua. Toimeksiantoyrityksen pyynnöstä yritykselle suunnitellaan myös flaijeri, jota voidaan käyttää osana markkinointiviestintää.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu palveluyrityksen markkinointiviestinnästä ja markkinointiviestinnän suunnittelusta. Toiminnallisessa osassa toimeksiantoyritykselle toteutetaan markkinointiviestintäsuunnitelma. Opinnäytetyön viimeisessä luvussa arvioidaan työtä ja annetaan parannusehdotuksia.
Toiminnallisen työn tuloksena syntyi päivitetyt verkkosivut toimeksiantoyritykselle, sähköpostimainos ja flaijerit. Opinnäytetyöprosessi aloitettiin maaliskuussa 2019 ja saatiin päätökseen toukokuussa 2019.
