Markkinointisuunnitelma : Toijalan Autokatsastus Oy
Jokinen, Mika (2019)
Jokinen, Mika
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712188
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712188
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tehdä markkinointisuunnitelma. Opinnäytetyö tehtiin Toijalan Autokatsastus Oy:n katsastusorganisaatiolle, joka tarjoaa ajoneuvojen katsastus-, vakuutus- ja rekisteröintipalveluja. Markkinointisuunnitelmaa ei yrityksellä aikaisemmin ole ollut. Markkinointisuunnitelman avulla markkinoinnista saadaan tehokkaampaa ja toimivampaa.
Markkinointisuunnitelma muodostuu kahdesta osasta, teoriasta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoria osuudessa kerrotaan mitä markkinointi on. Toiminnallinen osa sisältää koko vuoden kattavan markkinointisuunnitelman. Markkinointikeinoina olivat mainonta, yhteistyö paikallisten yrityksien kanssa ja asiakaspalvelu. Suurin osa markkinoinnista oli ajoitettu talvikuukausille.
Työn tuloksia on hankala nähdä lyhyellä aikavälillä, koska kaikki markkinointikeinot, jotka ehdittiin toteuttaa, olivat pidempiaikaista mainontaa.
Opinnäytetyön tuloksena on markkinointisuunnitelma, jota yrittäjä voi hyödyntää tulevaisuudessa kehittäessään yrityksensä markkinointia.
Markkinointisuunnitelma muodostuu kahdesta osasta, teoriasta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoria osuudessa kerrotaan mitä markkinointi on. Toiminnallinen osa sisältää koko vuoden kattavan markkinointisuunnitelman. Markkinointikeinoina olivat mainonta, yhteistyö paikallisten yrityksien kanssa ja asiakaspalvelu. Suurin osa markkinoinnista oli ajoitettu talvikuukausille.
Työn tuloksia on hankala nähdä lyhyellä aikavälillä, koska kaikki markkinointikeinot, jotka ehdittiin toteuttaa, olivat pidempiaikaista mainontaa.
Opinnäytetyön tuloksena on markkinointisuunnitelma, jota yrittäjä voi hyödyntää tulevaisuudessa kehittäessään yrityksensä markkinointia.