Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajamarkkinointi matkailualalla - onnistuneen toteutuksen elementit

Axam, Laura (2019)

 
Avaa tiedosto
Axam_Laura.pdf (3.443Mt)
Lataukset: 


Axam, Laura
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712321
Tiivistelmä
Vaikuttajamarkkinointi on vaikuttajan ja yrityksen välistä yhteistyötä, jossa vaikuttaja välittää yrityksen viestiä omalla persoonallisella tavallaan kohdeyleisölle. Ilmiönä se ei ole uusi, mutta sosiaalisen median nousun myötä siitä on muovautunut uudenlainen ja tehokas keino yritykselle tavoittaa kohdeyleisönsä. Vaikuttajamarkkinointi on tällä hetkellä nousujohteisessa suosiossa etenkin matkailualalla, jossa sillä vaikutetaan matkailijan valintoihin sekä päätöksentekoon. Tämän vuoksi matkailualan yritysten kannattaa ymmärtää sosiaalisen median vaikuttajayhteistyön ja -markkinoinnin tarjoama arvo, jotta he voivat hyödyntää sitä onnistuneesti.

Tässä opinnäytetyössä tutkitaan sosiaalisen median vaikuttajamarkkinointia suomalaisen matkailualan näkökulmasta. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää millä keinoin toteutetaan onnistuneesti vaikuttajayhteistyötä, sekä miten tuotetaan laadukkaasti ja vastuullisesti tuloksellista vaikuttajamarkkinointia. Sosiaalisen median kanavista opinnäytetyössä tarkastellaan Instagramia ja podcasteja, sekä selvitetään kyseisten kanavien rooli matkailualan vaikuttajamarkkinoinnissa.

Opinnäytetyössä on käytetty kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Se on toteutettu puolistrukturoidulla teemahaastattelulla, eli asiasisältö on kerätty asiantuntijahaastattelujen avulla.

Tietoperustan ja haastattelututkimuksen myötä on selvitetty eri onnistumista edesauttavat elementit, jotka yrityksen kannattaa ottaa huomioon vaikuttajayhteistyön ja -markkinoinnin toteutuksessa. Tämän lisäksi tutkimuksessa selvisi, että Instagram on tällä hetkellä merkittävä kanava, ja podcastit nähdään potentiaalisena kanavana matkailualan vaikuttajamarkkinoinnissa.

Tietoperustan ja tutkimustulosten pohjalta ja osana tätä opinnäytetyötä on luotu miniopas, jonka on tarkoitus toimia työkaluna suomalaisille matkailualan yrityksille niiden toteuttaessa vaikuttajamarkkinointia. Matkailualan vaikuttajamarkkinoinnin miniopas sisältää yhteenvedon trendeistä ja suositeltavimmista kanavista. Tämän lisäksi oppaaseen on koottu vinkkejä vaikuttajayhteistyössä ja -markkinoinnissa onnistumiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste