Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma SAMK Bridge- matkatoimistolle – kohderyhmänä kiinalaiset koulutusmatkatoimijat

Laamanen, Opri (2019)

Avaa tiedosto
OpriLaamanen.pdf (1.594Mt)
Lataukset: 


Laamanen, Opri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812544
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tehdä markkinointisuunnitelma alkuvuodesta 2019 toimintansa aloittaneelle koulutusmatkailuun keskittyvälle incoming-matkatoimisto SAMK Bridgelle. Markkinointisuunnitelman tekeminen koettiin tärkeäksi uudelle toimijalle, koska aiemmin tehtyä suunnitelmaa ei ollut. Tutkimusongelmana oli, miten koulutusmatkailuun keskittyvän incoming-matkatoimiston tulisi toteuttaa markkinointi. Työssä haluttiin myös tutkia, mitä asioita yrityksille tai muille organisaatioille markkinoitaessa tulisi huomioida ja mitkä keinot ovat parhaita markkinoitaessa koulutusmatkapalveluja. Työn teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnin suunnittelun eri vaiheista, yritysmarkkinoinnista sekä koulutusmatkailusta.

Opinnäytetyötä lähdettiin toteuttamaan ensin kirjallisuudesta saatavan teorian avulla. Itse tutkimuksen aineisto kerättiin käyttämällä teemahaastatteluja. Haastattelujen avulla saatiin opinnäytetyöhön näkökulmaa käytännön kokemuksen pohjalta ja vastauksia niihin kysymyksiin, joita ei teoreettisessa osassa käsitelty. Haastateltaviksi valikoitui neljä matkailualan toimijaa, jotka työskentelevät Suomeen suuntautuvan koulutusmatkailun parissa. Haastatteluissa korostui erityisesti kohderyhmän ja omien resurssien tuntemisen tärkeys, jolloin markkinointi voidaan kohdentaa oikein.

Opinnäytetyön toiminnallisena osuutena syntyi valmis markkinointisuunnitelma. Tutkimuksessa kerätyn aineiston ja analysoitujen tulosten mukaan voidaan todeta, että koulutusmatkailuun keskittyvän incoming-matkatoimiston tulee huomioida yritysmarkkinoinnin erityispiirteet ja löytää parhaat keinot markkinoida koulutusmatkapalveluja. Johtopäätösten perusteella yritysten välisessä markkinoinnissa suhteiden luominen ja ylläpitäminen on tärkeää, kun taas koulutusmatkapalveluja markkinoidessa tärkeänä korostuu henkilökohtainen myynti ja selkeät konkreettiset markkinointimateriaalit.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste