Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Käyttölaitteet sähköiseen asiointiin OmaVero-palvelussa

Parkkonen-Sorsa, Taru (2019)

Avaa tiedosto
Parkkonen-Sorsa_Taru.pdf (1.580Mt)
Lataukset: 


Parkkonen-Sorsa, Taru
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812422
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden käyttömieltymyksiä laitteiden suhteen OmaVero-palvelua käytettäessä. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena työssä oli perehtyä digitalisaatioon. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli perehtyä asiakaskokemukseen ja sen muuttumiseen. Kolmantena tavoitteena opinnäytetyössä oli toteuttaa käyttäjätutkimus, jossa selvitetään OmaVerossa asi-oivien henkilöasiakkaiden laitteiden käyttömieltymyksiä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, onko Verohallinnon olettama asiakkaiden käyttämistä laitteista oikea.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee ensin digitalisaatiota ja toisena asiakaskokemusta. Työssä perehdytään digitalisaation merkitykseen, sen tuomiin mahdollisuuksiin ja kuinka se on muuttanut toimintatapoja suhteellisen lyhyessä ajassa. Asiakaskokemuksen osalta käsitellään asiakaskokemuksen muodostumi-nen, tasot ja asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät sekä digitalisaation tuomat muutokset asiakaskokemuksen muodostamiseen.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena Webropol-kyselytutkimuksena, jotta nähtäisiin mahdollisimman laajasti, pitääkö Verohallinnon kanavaolettama paikkaansa. Koska OmaVeroa ei ole valmisteilla sovellukseksi ja se ei ole mobiilisopiva, on ajankohtaista varmistaa, mitä toimintoja OmaVerossa on syytä saattaa mobiili-skaalautuvaksi.
Kyselyyn vastasi 698 henkilöä. Tulokset osoittivat, että Verohallinnon kanava-olettama oli hyvin pitkälle oikean suuntainen. Mobiilisovellusta kaivattiin yllättävän vähän. Suurin osa vastaajista halusi tehdä muutokset pöytätietokoneella. Vastaajista enemmistö suhtautui rajapintatietoon myönteisesti, mutta osa koki sen epäluotettavampana kuin oman ilmoittamisen antamisen. Kaksi kolmannesta vas-taajista ei ollut ottanut käyttöönsä paperitonta Suomi.fi-viestipalvelua. Puolet näis-tä ei tuntenut kyseistä palvelua lainkaan. Ne jotka olivat Suomi.fi-viestipalvelusta tietoisia, kertoivat, etteivät olleet asiaan vielä perehtyneet, se koettiin hankalaksi ottaa käyttöön tai lisää sähköpostia ei haluttu.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste