Sosiaalisen median kanavien hyödyntäminen pienyrityksen markkinoinnissa
Saari, Noora (2019)
Saari, Noora
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812742
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812742
Tiivistelmä
Tässä työssä käsitellään digitaalista markkinointia ja sosiaalisen median roolia liiketoiminnassa.
Sosiaalinen media on noussut viime vuosina tärkeään rooliin ihmisten ja yritysten elämässä. Se on tuonut mukanaan mahdollisuuden yrityksille kohdata asiakkaansa juuri oikeaan aikaan juuri silloin, kun asiakkaalle sopii.
Tutkimuksen kohteena on kolme eri vaateliikettä ja niiden Instagram- ja Facebook-päivitykset. Päivityksiä seurattiin kuukauden ajan ja niissä keskityttiin päivitysten visuaalisuuteen, päivitystiheyteen ja vuorovaikutukseen.
Tutkimuksen perusteella Instagram on tehokkain sosiaalisen median kanava kohderyhmien tavoittamiseen. Facebook on menettämässä suosiotaan, ja yritysten kannattaa keskittyä Instagramiin entistä enemmän. Yritysten tulee tasapainotella päivitysten laadun ja määrän välillä.
Sosiaalinen media on noussut viime vuosina tärkeään rooliin ihmisten ja yritysten elämässä. Se on tuonut mukanaan mahdollisuuden yrityksille kohdata asiakkaansa juuri oikeaan aikaan juuri silloin, kun asiakkaalle sopii.
Tutkimuksen kohteena on kolme eri vaateliikettä ja niiden Instagram- ja Facebook-päivitykset. Päivityksiä seurattiin kuukauden ajan ja niissä keskityttiin päivitysten visuaalisuuteen, päivitystiheyteen ja vuorovaikutukseen.
Tutkimuksen perusteella Instagram on tehokkain sosiaalisen median kanava kohderyhmien tavoittamiseen. Facebook on menettämässä suosiotaan, ja yritysten kannattaa keskittyä Instagramiin entistä enemmän. Yritysten tulee tasapainotella päivitysten laadun ja määrän välillä.
