Mainosten toteuttaminen Montessoripäiväkoti Montsalle
Lindfors, Sini (2019)
Lindfors, Sini
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913278
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913278
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on suunnitella ja toteuttaa mainoksia yksityiselle Montessoripäiväkoti Montsalle. Tavoitteena on toteuttaa yhdenmukaisia ja helposti muokattavia mainoksia, kuitenkin niin, että teoriaosuudessa opitut asiat näkyvät mainosten toteutuksessa. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, produkti eli toiminnallisesta osuudesta, pohdinnasta sekä liitteistä. Tärkeät kysymykset, joita pyritään opinnäytetyössä selventämään ovat: kenelle mainoksella viestitään, mitä mainoksella halutaan viestiä, missä tilanteissa tai kanavissa mainosta käytetään ja miten mainoksella viestitään.
Teoriaosuus jakautuu kahteen osaan. Ensimmäinen osa käsittelee mainoksen suunnittelua, markkinointia, markkinointiviestintää ja mainontaa. Toinen osa käsittelee kohdennettua markkinointia, asiakkaiden segmentointia, arvolupausta ja brändiä. Lisäksi toiseen teoriaosuuteen on valikoitunut myös Value Proposition Canvas, sillä siitä löytyvät asiakkaiden segmentointi ja arvolupaus.
Produktiosuudessa kerrotaan mainosten toteutusten etenemisestä ja miksi mitäkin asioita on valittu. Tuotoksena syntyi kaksi Value Proposition Canvasia sekä viisi mainosehdotusta. Mainosten toteuttamisen yhteydessä kirjoittaja on huomaamatta havainnoinut myös muiden päiväkotien mainontaa. Produktiosuudessa on pyritty huomioimaan toimeksiantajan toiveet sekä teoriaosuudessa käsitellyt asiat.
Pohdintaosuudessa arvioidaan tavoitteiden saavutettavuutta, annetaan kehitys- ja jatkotutkimusehdotuksia ja arvioidaan omaa osaamista, mitä on opinnäytetyöprosessin aikana opittu ja missä on vielä opittava. Lopuksi on liitteet, josta löytyy produktiosuudessa toteutetut mainokset.
Opinnäytetyöprosessi aloitettiin maaliskuussa 2019 ja se saatiin päätökseen toukokuussa 2019.
Teoriaosuus jakautuu kahteen osaan. Ensimmäinen osa käsittelee mainoksen suunnittelua, markkinointia, markkinointiviestintää ja mainontaa. Toinen osa käsittelee kohdennettua markkinointia, asiakkaiden segmentointia, arvolupausta ja brändiä. Lisäksi toiseen teoriaosuuteen on valikoitunut myös Value Proposition Canvas, sillä siitä löytyvät asiakkaiden segmentointi ja arvolupaus.
Produktiosuudessa kerrotaan mainosten toteutusten etenemisestä ja miksi mitäkin asioita on valittu. Tuotoksena syntyi kaksi Value Proposition Canvasia sekä viisi mainosehdotusta. Mainosten toteuttamisen yhteydessä kirjoittaja on huomaamatta havainnoinut myös muiden päiväkotien mainontaa. Produktiosuudessa on pyritty huomioimaan toimeksiantajan toiveet sekä teoriaosuudessa käsitellyt asiat.
Pohdintaosuudessa arvioidaan tavoitteiden saavutettavuutta, annetaan kehitys- ja jatkotutkimusehdotuksia ja arvioidaan omaa osaamista, mitä on opinnäytetyöprosessin aikana opittu ja missä on vielä opittava. Lopuksi on liitteet, josta löytyy produktiosuudessa toteutetut mainokset.
Opinnäytetyöprosessi aloitettiin maaliskuussa 2019 ja se saatiin päätökseen toukokuussa 2019.