Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Podcast sisältömarkkinoinnin välineenä : Case Sugar Helsinki podcast

Raappana, Milena (2019)

 
Avaa tiedosto
Raappana Milena.pdf (891.9Kt)
Lataukset: 


Raappana, Milena
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913345
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii podcastia sisältömarkkinoinnin välineenä ja mitkä ovat sen vahvuuksia ja heikkouksia. Lisäksi tutkimuksessa selvitetään hyvän podcastin elementtejä pr-toimisto Sugar Helsingin mahdollista podcastia varten.

Aluksi lyhyesti pohjustetaan sisältömarkkinointia ja sen yleisimpiä toimintaperiaatteita, jonka jälkeen syvennytään podcastiin ja miten sitä hyödynnetään sisältömarkkinoinnissa. Tämän jälkeen esitetään analyysini viidestä suomalaisesta podcastista ja niiden eri rakenteista.

Kirjallisuuteen nojautuvan analyysin pohjalta voidaan sanoa, että podcast on toimiva sisältömarkkinoinnin väline. Mobiilin kasvu, jatkuvasti eriytyneemmät yleisöt ja helppous ovat siivittäneet podcastien menestystä. Kustannustehokkuuden ja erityisen sitoutuneiden kuulijoiden takana kuitenkin on myös huonojakin puolia. Podcastit saattavat sisältää piileviä kuluja ja niiden tuottamaa hyötyä yritykselle voi olla vaikea todentaa.

Podcastit ovat hurjassa nousukiidossa, mutta erilaisia konsepteja ja aiheita vielä riittää. Hyvän sisältömarkkinointipodcastin resepti ei poikkea juurikaan normaalista podcastista. Kohderyhmälle merkityksellinen aihe, persoonallinen ja innostunut juontaja, laadukas tuotanto ja monikanavainen markkinointi ovat hyvän podcastin kulmakiviä.
 
This thesis studies podcast as a tool of content marketing and its strengths and weaknesses. It also tries to find elements of a good podcast to help PR agency Sugar Helsinki to possibly set up their own podcast.

In the beginning of the study there is a short explanation on what content marketing is and what are its most common principles. After that we concentrate on the podcast itself and discuss how it’s used in content marketing. Finally, I present my analysis on five Finnish podcast and their structures.

Based on my analysis which is supported by source literature, it is safe to say that podcast is a functional tool for content marketing. The growth and easiness of mobile and continuously diverging audiences have furthered the success of podcasts. Behind cost-efficiency and particularly committed listeners are also downsides. Making of podcasts may include hidden costs. It’s also might be hard to verify benefits of podcast for the company.

Podcasts are the “it” thing right now, but different kind of concepts and themes are still available. The recipe for a good content marketing podcast doesn’t differ from the one of normal podcasts. A topic that’s meaningful for the target group, a distinctive and excited host, quality production and marketing in many different platforms are cornerstones of a good podcast.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste