Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuinka perustettiin uusi lyhytvideokilpailu Suomeen : toimintatutkimus kehityksen tukena

Iikkanen, Tanja (2019)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (1.935Mt)
Lataukset: 


Iikkanen, Tanja
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053013569
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä dokumentoidaan ja analysoidaan ensimmäisen suomalaisen, alustariippumattoman Shortland-lyhytvideokilpailun perustaminen ja toteuttaminen.

Opinnäytetyön tavoitteena on tunnistaa ne kehityskohdat ja vaiheet, joiden myötä Shortland voi kasvaa merkittäväksi video- ja media-ammattilaisten kilpailuksi ja visioida vaihtoehtoisia kehityssuuntia, joita kohti kilpailu voisi kehittyä seuraavaan kolmen vuoden aikana.

Tutkimusmenetelmänä on käytetty toimintatutkimusta, joka antaa tutkijalle mahdollisuuden olla osa työryhmää ja toiminnan kehitystä. Tutkimusaineisto on kerätty pääosin havainnoiden työryhmätapaamisia sekä hyödyntäen kokousmuistiinpanoja, työpäiväkirjaa, sähköposteja ja asiakaspalautetta.
Tutkimuksessa selvisi, että työryhmän jäsenillä oli hyvin yhteneväiset ja konkreettiset näkemykset Shortland-kokonaisuuden kehittämiseksi lyhyellä aikavälillä. Työryhmä tunnisti myös selkeitä pidemmän aikavälin kehitysskenaarioita, joita kohti Shortland saattaisi luonnostaan kehittyä.
 
This thesis documents and analyses the founding and making of Shortland, the first Finnish platform-free short video competition.

The aim of this thesis is to recognize the development points and stages through which Shortland could become a significant competition for media and video professionals and to envision potential scenarios for the competition during the next three years.

The research method is action research, which allows the researcher to be a part of the team of action and participate in the change/development. The research data has been collected through observing the team meetings and memos, working diary, emails and customer feedback.

The result of the research was that the team members had very precise and concrete views on developing Shortland in the near future. Three long-term scenarios of Shortland development were found quite naturally and the team thought any of them might become reality through organic evolution of the competition.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste