Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Landgasthof Bärenille
Lilja, Eveliina (2019)
Lilja, Eveliina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113605
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen produkti, jonka päätavoitteena on tehdä sosiaalisen median markkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Alatavoitteena on kasvattaa seuraajia valituissa kanavissa, ja luoda niihin liiketoimintaa tukevaa sisältöä.
Toimeksiantaja on Landgasthof Bären -niminen ravintola. Yritys sijaitsee Sveitsissä, Albli-genin kylässä. Yrittäjät ovat suomalaisia. Ravintola on perinteinen sveitsiläinen gasthof, jonka tärkeä osa liikeideaa on suomalaisuus.
Ravintola toimii pääosin kolmen yrittäjän voimin. Yrittäjät toivoivat sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaa, sillä heillä ei sellaista vielä ole. Opinnäytetyön toteutus tapahtuu keväällä 2019.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa avataan produktin kannalta oleelliset käsitteet sosiaalisesta mediasta sekä markkinoinnista. Työ on rajattu kahteen sosiaalisen median kanavaan, eli Facebookiin ja Instagramiin. Rajaus tehtiin kanavien suosion perusteella.
Produkti koostuu SOSTAC-mallin mukaan etenevästä markkinointisuunnitelmasta sekä omasta tuotoksestani valituissa some-kanavissa produktin aikana.
Tuotoksena syntyy sosiaalisen median markkinointisuunnitelman lisäksi julkaisukalenteri tulevalle 6 viikolle, sekä liitteenä oleva ”somen käyttöopas”.
Toimeksiantaja on Landgasthof Bären -niminen ravintola. Yritys sijaitsee Sveitsissä, Albli-genin kylässä. Yrittäjät ovat suomalaisia. Ravintola on perinteinen sveitsiläinen gasthof, jonka tärkeä osa liikeideaa on suomalaisuus.
Ravintola toimii pääosin kolmen yrittäjän voimin. Yrittäjät toivoivat sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaa, sillä heillä ei sellaista vielä ole. Opinnäytetyön toteutus tapahtuu keväällä 2019.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa avataan produktin kannalta oleelliset käsitteet sosiaalisesta mediasta sekä markkinoinnista. Työ on rajattu kahteen sosiaalisen median kanavaan, eli Facebookiin ja Instagramiin. Rajaus tehtiin kanavien suosion perusteella.
Produkti koostuu SOSTAC-mallin mukaan etenevästä markkinointisuunnitelmasta sekä omasta tuotoksestani valituissa some-kanavissa produktin aikana.
Tuotoksena syntyy sosiaalisen median markkinointisuunnitelman lisäksi julkaisukalenteri tulevalle 6 viikolle, sekä liitteenä oleva ”somen käyttöopas”.