Implementering & distribution av ett 2D-spel
Magnusson, John (2019)
Magnusson, John
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113778
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113778
Tiivistelmä
Syftet med detta examensarbete är att skapa ett enkelt och intuitivt musikspel där användaren skall använda en datormus i varje hand.
I detta arbete kommer det förklaras hur resultatet har åstadkommits med hjälp av olika designval, kod och programbibliotek.
Detta arbete kommer även förklara förberedelser som krävs innan en eventuell distribution av spelet.
I detta arbete kommer det förklaras hur resultatet har åstadkommits med hjälp av olika designval, kod och programbibliotek.
Detta arbete kommer även förklara förberedelser som krävs innan en eventuell distribution av spelet.