Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Evenemangsproduktion med hjälp av spårningsteknik och digitalisering : Fallstudie Adviral AB

Silén, My (2019)

 
Avaa tiedosto
Examensarbete My Silén .pdf (4.528Mt)
Lataukset: 


Silén, My
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060113954
Tiivistelmä
Syftet med detta examensarbete är att 1. Skapa större förståelse för digitaliseringens effekter på evenemang 2. Beskriva hur du kan tillämpa Advirals egenutvecklade teknik på dagens evenemang 3. Beskriva hur du kan använda dig av influencers och data för att nå ut till en större grupp människor och generera medvärde till kunden. Adviral är Nordens största influencerplattform och under tio års tid har de arbetat med sin modell och sett att det bästa sättet att mäta engagemang är genom att mäta konverteringar, det vill säga förmåga att generera försäljningar eller uppnå andra syften med kundens marknadsföring. Med hjälp av Advirals teknik går det att spåra all försäljning som sker via deras länkar. Adviral erbjuder spårningslänkar för att spåra försäljningar hos de annonsörer som de arbetar med, för att influencers ska kunna tjäna pengar när de tipsar om produkter och företag. Målsättningen med undersökningen är att få en klarare insyn i dagens trender beträffande evenemang. Influencers har en central roll i digitaliseringen av evenemang, med fokus på kunden handplockar man rätt influencers och ser till att man har rätt element för att uppnå kundens önskemål. Adviral har arbetat utgående från sin egen kunskap bland anställda och identifierat de luckor som finns gällande influencermarknadsföring. Med Advirals spårningsteknik kan de mäta hela evenemanget. Under och 30 dagar efter deras evenemang har de möjlighet att driva trafik och försäljning. Att jobba med Advirals teknik under evenemang medför en del risker samt nackdelar från ett samhällsperspektiv, exempelvis kan det skapas för höga förväntningar hos kunden och att utfallet av evenemanget sedan inte möter de förväntningar. Miljötänket tas inte alltid i beaktande och det skapas stor köphets vilket bidrar till överkonsumtion. Examensarbetet undersöks med hjälp av intervjuer, litteratur samt egna erfarenheter hur evenemang digitaliserats med Advirals egenutvecklade teknik. Dessa förändringar innebär att det blir stort fokus på siffror och sälj. Företag kommer endast betala för högkonverterande influencers för uppnå så många försäljningar samt få så mycket synlighet som möjligt.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste