Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Blogi henkilöbrändäyksen kanavana

Asunta, Wilma (2019)

Avaa tiedosto
Blogi henkilöbrändäyksen kanavana (1.073Mt)
Lataukset: 


Asunta, Wilma
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060114007
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda sellainen blogi, joka mahdollistaa opinnäytetyöntekijän henkilöbrändin kehittymisen tulevaisuudessa. Työssä yhdistyy toiminnallinen opinnäytetyö produktin tuottamisen muodossa sekä määrällinen tutkimustyö produktin käytettävyyttä ja hyödyllisyyttä arvioitaessa.

Produktin ideana on perustaa blogi, jossa kerrotaan Disney-matkailusta eri Disney-puistoihin ympäri maailmaa. Blogin tarkoitus oli toimia tiedonjakokanavana Disney-matkailusta kiinnostuneille ja matkaa suunnitteleville. Sisältöä tuottamalla blogiin noin kahden kuukauden ajan 3.2.-3.4.2019 pyrittiin mahdollistamaan blogin kirjoittajan henkilöbrändin kasvu jatkossakin. Produktin eli blogin kirjoituksen aktiivisen ajan lopulla henkilöbrändin rakentumista mitattiin määrällisen Webropol-kyselyn perusteella saamien tulosten avulla.

Opinnäytetyön tietoperustassa määritellään henkilöbrändi monin eri variaatioineen sekä esitellään henkilöbrändäyksen vaiheet ja vahvan henkilöbrändin tunnusmerkit. Tietoperustan toisessa osiossa esitellään blogin perustamisen teoriaa alkaen aina blogialustan valinnasta ja edeten blogin markkinointiin ja hakukoneoptimointiin asti.

Empiirisessä osiossa kuvaillaan produktin toteuttaminen. Blogin perustamiseen sisältyi monta vaihetta. Blogin koekäyttö toteutettiin ennen blogin julkaisua. Koekäyttäjien parannusehdotuksien mukaan tehtiin vielä muokkauksia blogiin ennen sen julkaisemista. Blogia ylläpidettiin aktiivisesti kahden kuukauden ajan, jonka jälkeen henkilöbrändin muodostumista tutkittiin määrällisen Webropol-kyselyn avulla. Kysely jaettiin linkkinä blogissa ja lisäksi sitä mainostettiin Instagram-Tarinat -palvelussa.

Opinnäytetyöhön kului aikaa noin neljä kuukautta sisältäen blogin aktiivisen ylläpidon ajan, joka oli kaksi kuukautta. Blogin ideoiminen aloitettiin tammikuussa 2019. Blogialustan valintaan sekä blogin ulkoasun rakentamiseen kului noin kuukausi. Blogia päivitettiin aktiivisesti kahden kuukauden ajan, samalla opinnäytetyön tietoperustaa ja empiiristä osiota kirjoittaen.

Työn kaikki tavoitteet eivät toteutuneet täysin, sillä blogi olisi voinut saada näkyvyyttä enemmänkin. Kyselyn tulosten mukaan suunta henkilöbrändin rakentamisessa on kuitenkin oikea. Blogin kirjoittamisen taidot sekä sosiaalisen median osaamisen taidot kehittyivät tämän työn aikana, mikä oli ammatillisen kasvun kannalta merkityksellistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste