Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtuman järjestäminen ja markkinointi : Case: Dyna-yrittäjyysfoorumin avajaiset

Mattila, Aku (2010)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo.pdf (1.184Mt)
Lataukset: 


Mattila, Aku
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061112014
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on osallistua Dyna-yrittäjyysfoorumin avajaisten järjestämiseen ja sen markkinointiin. Tavoitteena on perehtyä siihen, mitä tapahtumien järjestäminen ja erityisesti markkinointi vaatii.

Työ koostuu kahdesta eri osasta: teoriaosuudesta ja Dynan avajaisosuudesta. Ensin käsitellään aiheen teoreettisia lähtökohtia. Tämän jälkeen raportoidaan avajaiset case- tapauksena. Työssä pääpaino on tapahtumamarkkinoinnissa, joka käsitteenä on varsin uusi. Huomiota kiinnitetään myös kasvavaan ilmiöön nimeltään sosiaalinen media.

Lahden ammattikorkeakoulun Dyna-yrittäjyysfoorumi järjesti avajaiset 4.5.2010 Lahden Finnkinossa. Dyna-projekti on EU- rahoitteinen nuoryrittäjyyttä tukeva projekti, jonka toiminta alkoi helmikuussa 2010. Avajaisissa käytiin läpi yrittäjyyspolku, jossa esittäytyivät Päijät-Hämeen kaikki oleelliset yrittäjyystoimijat. Yrittäjyyspolun tärkeimmät tavoitteet oli näyttää osallistujille, kuinka paljon eri yrittäjyystoimijoita sijaitsee alueella sekä luoda henkilökohtainen kontakti heihin. Polun jälkeen osallistujat pääsivät katsomaan maksutta 3D- elokuvaa Titaanien taistelu.

Markkinointia suunniteltaessa on tärkeä selvittää kohderyhmä perinpohjaisesti. Kohderyh-mänä olivat opiskelijat, joten päämarkkinointikanavaksi valittiin Facebook, joka oli strategisesti viisas ratkaisu. Facebook on tällä hetkellä suurin ja vaikutusvaltaisin sosiaalinen media sekä Suomessa että maailmalla. Markkinointi Facebookissa oli helppoa ja nopeaa. Kohderyhmää oli helppo tavoittaa sitä kautta. Avajaisten osallistujatavoitteena oli saada mukaan tapahtumaan yli 300 opiskelijaa ja tavoite toteutui.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste