Näytä suppeat kuvailutiedot

Ammatilinen pyykinpesu : palveluiden kehittämisehdotus pienille ja keskisuurille pesuloille

Junnila, Elina (2019)

dc.contributor.authorJunnila, Elina
dc.date.accessioned2019-06-04T09:37:01Z
dc.date.available2019-06-04T09:37:01Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/173739
dc.description.abstractYritys, joka osaa kehittää palvelujaan ja hyödyntää uusia innovaatioita saa siitä kasvua ja sen liiketoiminta kehittyy. Kemikaalitoimittajilla on kova keskinäinen kilpailu, joten liiketoiminnan kehittäminen palvelujen osalta on erityisen tärkeätä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli kehittää kemikaalitoimittajan palveluita paremmiksi pienille ja keskisuurille ammattipesuloille. Kehittämistyön avulla pyrittiin löytämään kohderyhmän pesuloiden toiminnan haasteet ja ongelmakohdat. Tutkimuksen keskeisenä ajatuksena on se, miten kemikaalitoimittaja voi palvella pientä- ja keskisuurta ammattipesula-asiakasta niin, että asiakkaan prosessit voivat toimia tehokkaammin ja tuloksellisemmin sekä tukea paremmin pesulan liiketoimintaprosesseja. Tapaustutkimus valittiin tämän kehittämistyön lähestymistavaksi, koska opinnäytteen tarkoituksena oli tuottaa kehittämisehdotuksia Diverseyn tarjoamista palveluista ammattipesuloille. Tutkimuksessa palveluiden kehittäminen rajattiin ammattipesulan toiminnan kannalta keskeisiin osa-alueisiin. Tämän tutkimuksen tuloksena syntyi kyselylomake, jolla kartoitetaan kohdepesulan toimintaa. Kartoituksessa syntyneiden tulosten perusteella Diversey voi tarjota ammattipesulalle oikein kohdennetut palvelut ja ratkaisut pesumenetelmiin, tekstiiliosaamiseen, koulutukseen sekä veden- ja energian säästöihin. Näin Diverseyn pesula-asiakas saa parhaan mahdollisen asiantuntija-avun oman toimintansa kehittämiseen. Kehittämistyön tuloksena on selvinnyt, että pieni ja keskisuuri ammattipesula tarvitsee monenlaista osaamista ja ammattitaitoa pysyäkseen alalla kilpailukykyisenä. Tämä edellyttää ammattipesulalta aktiivista ympäristöasioiden seurantaa, tekstiilien, pesukemian ja pesuprosessin tuntemusta sekä veden, energian ja kannattavuuden seurantaa. Kemikaalitoimittajan ja pesulan hyvä yhteistyö palvelee kummankin liiketoiminnan kannattavuutta. Kun asiakas kokee saavansa arvoa ja hyötyä hänelle tarjotuista palveluista, niin asiakastyytyväisyys kasvaa ja sitoutuu toimittajaan.fi
dc.description.abstractA company that is able to develop its services and utilize new innovations will achieve growth and develop their business. There is intense competition among chemical suppliers, so business development in services is particularly important. The purpose of this study was to improve the services of a chemical supplier to small and medium-sized professional laundries. The aim of the study was to find the challenges and problems of the target group's laundry operations. The main idea of the research is to determine how a chemical supplier can serve a small and medium-sized professional laundry client so that the customer's processes can work more efficiently, effectively and better support the business processes of the laundry. A case study was chosen as an approach to this study, as the purpose of the thesis was to produce development suggestions for the services offered by Diversey to professional laundries. In the study, the development of services was limited to the key areas of operation. As a result of this study, a questionnaire was created to map the operation of the target laundry. Based on the results of the survey, Diversey can provide a professional laundry with tailor-made services and solutions for washing methods, textile expertise, training, and water and energy savings. In this way, the Diversey laundry customer will get the best possible expert assistance in developing their own operations. As a result of this study, it has become clear that small and medium-sized professional laundries need a wide range of expertise and skills to stay competitive in the industry. This requires active monitoring of various aspects from the professional laundry, such as environmental issues, knowledge of textiles, laundry and washing processes, as well as water and energy consumption and profitability of the business. Good cooperation between the chemical supplier and the laundry service serves and supports the profitability of both businesses. When a customer experiences receiving value and benefits from the services offered to them, customer satisfaction increases and the customer is committed to the supplier.en
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleAmmatilinen pyykinpesu : palveluiden kehittämisehdotus pienille ja keskisuurille pesuloille-
dc.type.ontasotfi=Ylempi AMK-opinnäytetyö|sv=Högre YH-examensarbete|en=Master's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2019060214069-
dc.subject.degreeprogramfi=Majoitus- ja ravitsemisala|sv=Inkvarterings- och kosthållsbranschen|en=Hotel and Restaurant|-
dc.subject.ysopesulat-
dc.subject.ysokemikaalit
dc.subject.ysotavarantoimittajat
dc.subject.ysopalvelut
dc.subject.ysokehittäminen
dc.subject.ysoasiakaslähtöisyys
dc.relation.contractorDiversey-
dc.subject.disciplinePalveluliiketoiminnan johtaminen YAMK-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot