Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kunnossapidon tietojärjestelmän käyttöönotto ja ehkäisevän kunnossapidon kehittäminen myyntiautomaattien laitehuollossa

Nikola, Mika (2010)

 
Avaa tiedosto
kp tietojarjestelma versio 14.7.9.pdf (529.8Kt)
Lataukset: 


Nikola, Mika
Hämeen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010082612780
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli Artturi-kunnossapidon tietojärjestelmän käyttöönotto ja ehkäisevän kunnossapidon kehittäminen Linkosuon Kahvila Oy:n Automaattipalvelut-yksikössä. Käyttöönoton tässä vaiheessa oli tarkoitus tallentaa järjestelmään kaikki asiakas- ja laitetiedot ja laatia osalle laitteista ennakkohuolto-ohjelmat ja huolto-ohjeet. Yrityksessä ei ole aiemmin käytetty kunnossapidon tietojärjestelmää, eikä tehdyistä korjauksista ja huolloista ole kertynyt dokumentoitua tietoa.

Tietojärjestelmän avulla kunnossapidon painopistettä on tarkoitus siirtää korjaavasta kunnossapidosta ehkäisevän kunnossapidon suuntaan. Parantuva dokumentaatio helpottaa kunnossapidon työtä ja nostaa sen laatua. Ennakkohuolto-ohjelmien avulla pyritään parempaan kannattavuuteen
käytettävyyden ja asiakastyytyväisyyden nousun myötä.

Ehkäisevän kunnossapidon merkityksen ymmärtäminen ja kunnossapidon tietojärjestelmän tarkoituksenmukainen käyttö edellyttävät laajaa tietopohjaa kunnossapidon teoriasta. Teoriaosuudessa käsitellään kunnossapidon perustietoja, taloudellisia vaikutuksia, kunnossapidon jaottelua ja vikaantumista. Lisäksi esitellään kunnossapidon tietojärjestelmän perusominaisuuksia.

Kunnossapidon tietojärjestelmän käyttöönottovaihetta helpotti opinnäytetyön tekijän työkokemus Automaattipalvelut-yksikössä. Ennakkohuolto-ohjeet ja aikataulut laadittiin kokemusperäisen tiedon pohjalta. Tulevaisuudessa ohjeita päivitetään tarpeen mukaan. Tehtyjen ennakkohuoltojen ja häiriökorjausten kirjaaminen järjestelmään aloitettiin heti laitehierarkian valmistuttua. Käyttöönottovaiheen jälkeen päätetään tietojärjestelmän muiden ominaisuuksien hyödyntämisestä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste