Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mittamuoti Oy:n liiketoiminnan kehittäminen markkinoinnin näkökulmasta

Kiiveri, Sanna (2010)

 
Avaa tiedosto
sannakiiveri2010.pdf (582.5Kt)
Lataukset: 


Kiiveri, Sanna
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010083012814
Tiivistelmä
Tämä Opinnäytetyö käsittelee kuhmolaisen Mittamuoti Oy:n liiketoiminnan ke-hittämistarpeita. Hieman yli vuoden vanhan yrityksen imago, markkinointi ja eri asiakasryhmien erittely markkinoinnissa ovat kehittämisen tarpeessa. Eniten myynnin ja tunnettuuden lisäämistä kaipaavat myymälätuotteet, varsinkin uusi, jatkuvasti kehittyvä mallisto.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kanta-asiakkaiden haastatteluja, jossa apuna käytettiin tutkimuslomaketta. Kehittämistarpeiden kartoituksen apuna käytettiin myös havainnointeja keskusteluista asiakkaiden kanssa kuluneen ensimmäisen vuoden varrelta. Tutkimus perustuu myös puolet yrityksestä omistavan, opin-näytetyön tekijän, Sanna Kiiverin pohdintoihin teoriapohjaa apuna käyttäen. Myös yrityskumppanin mielipiteet kyseisiin asioihin otettiin työssä huomioon.
Teoria koostuu markkinoinnin peruskilpailukeinoista, imagon rakentamisesta ja markkinointiviestinnästä sekä asiakassuuntaisesta markkinoinnista, asiakasseg-menteistä ja asiakkuuksista. Näitä aihealueiden merkityksiä tutkittiin Mittamuoti Oy:n toiminnassa sekä sitä, miten näitä alueita voitaisiin kehittää.
Tärkeimmiksi Mittamuoti Oy:n kehittämistarpeiksi nousivat: eri kohderyhmille suunnatut oikeanlaiset markkinointikeinot, näyteikkuna- ja ulkomainonnan li-sääminen ja kehittäminen sekä myymälän ilmeen päivittäminen sesongeittain. Verkkokauppa tulee jatkossa olemaan yksi mahdollisuus lisätä vaatteiden myyn-tiä, mutta ennen sitä täytyy tuotteiden valmistumisen nopeudesta ja malliston riittävyydestä olla varmuus. Myös jatkuvan asiakaspalautteen kerääminen kes-kustelemalla ja asiakastyytyväisyyskyselyillä tulee olemaan jatkossa tärkeä kehit-tämistapa. Hinnat yrityksellä ovat kilpailukykyiset, joten myynnin edistäminen tulee tapahtua kehittämällä muita kilpailukeinoja, kuten tuotetta, saatavuutta ja viestintää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste