Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Internationalization of SMEs : Case Kymen Yrittäjät ry

Pietilä, Kreetta-Maria (2007-11-19)

 
Avaa tiedosto
jamk_1197274686_4.pdf (747.6Kt)
Lataukset: 


Pietilä, Kreetta-Maria
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007-11-19
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1197274686-4
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoite on kartoittaa Kymen Yrittäjät ry:n jäsenyritysten kansainvälistymisen tila, sekä jäsenyritysten käyttämät kansainvälistymispalvelut ja niiden tarjoajat. Tavoitteena on myös saada selville mitä mieltä jäsenyritykset ovat Kymen Yrittäjät ry:n kansainvälistymistoiminnasta. Tutkimuksen toimeksiantaja on Kymen Yrittäjät ry, joka toimii pienten ja keskisuurten yritysten edunvalvojana ja tiedonvälittäjänä Kymenlaaksossa. Tutkimuksen teoreettinen tausta koostuu eri kansainvälistymiseen erikoistuneiden asiantuntijoiden teorioista. Empiiristä osiota varten 424:lle Kymen Yrittäjät ry:n jäsenyritykselle lähetettiin postikysely, johon vastauksia saatiin 105. Vastaukset analysoitiin SPSS – tilastoohjelman avulla. Tulokset kertovat, että lähes 60% jäsenyrityksistä ei ole kansainvälistä toimintaa. Suurin syy tähän on tyytyväisyys kotimaan markkinoihin, eivätkä nämä yritykset aio kansainvälistyä lähitulevaisuudessakaan. Kansainvälistyneiden jäsenyritysten kesken suora vienti ja suora tuonti ovat käytetyimpiä. Suosituimmat kohdemaat ovat Saksa, Ruotsi ja Venäjä. Pääsyyt yritysten kansainvälistymiselle ovat voitto- ja kasvutavoitteet, kotimaan markkinoiden pienuus sekä yritysjohdon motivaatio. TE-keskus, Finpro ja Finnvera tuottavat käytetyimmät kansainvälistymispalvelut, joihin kuuluvat yhteistyökumppaneiden haku, markkina-analyysit sekä kansainvälistymiskoulutus ja – ohjelmat. Kymen Yrittäjät ry:ltä toivotaan samantapaisia palveluita, joskin vastaajien mielipiteet ovat suhteellisen neutraaleja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste