Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lehtimainonnan saavuttavuus moottoripyörävarustemainonnassa

Raatikainen, Monna (2008-02-11)

 
Avaa tiedosto
jamk_1207546918_6.pdf (213.0Kt)
Lataukset: 


Raatikainen, Monna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-02-11
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1207546918-6
Tiivistelmä
Moottoripyöräilyn suosio Suomessa on kasvanut viime vuosina nopeasti ja siitä on tullut yksi voimakkaimmin kasvaneista liikkumismuodoista. Moottoripyörien myynti ja rekisteröinti on kausiluonteista, keskittyen maalis-elokuulle. Moottoripyöräalan kausiluontoisuus asettaa haasteita alan yrityksille. Tämän vuoksi mainonnan tuleekin olla tehokasta ja kohdistua oikeaan mediaan. Tutkimuksen toimeksiantaja on suomalainen moottoripyörä- ja kelkkavarusteiden valmistaja sekä markkinoija Hanx-Suomi Oy. Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia lehtimainonnan saavuttavuutta moottoripyöräilynharrastajien keskuudessa sekä tutkia, millaisena asiakas kokee yrityksen mainonnan. Haluttiin selvittää, mitä alan erikoislehtiä ja sanomalehtiä motoristit säännöllisesti lukevat. Tutkimuksen avulla selvitettiin myös mistä, tietolähteistä asiakkaat olivat saaneet informaation yrityksen uudesta myymälästä. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kysely toteutettiin yrityksen uuden myymälän avajaisissa Seinäjoella keväällä 2007. Otosmenetelmänä käytettiin ryväsotantaa, koska haluttiin saada mahdollisimman suuri otos nopeasti ja helposti yhden päivän aikana. Otokseksi saatiin 200. Tutkimustulosten kokoaminen ja analysointi on tehty SPSSohjelmalla. Opinnäytetyö vahvisti alkuolettamuksia lehtimainonnan hyvästä saavuttavuudesta ja toi tietoa motoristien lukutottumuksista. Nämä tiedot auttavat yritystä mainonnan suunnittelussa ja kohdentamisessa. Tutkimuksessa saatiin hyviä vastauksia asetettuihin ongelmiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste