Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tutkimus myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä

Kauppinen, Jonna; Kurki, Riikka (2008-01-14)

 
Avaa tiedosto
jamk_1207128922_3.pdf (286.4Kt)
Lataukset: 


Kauppinen, Jonna
Kurki, Riikka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-01-14
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1207128922-3
Tiivistelmä
Toimiva ja hedelmällinen yhteistyö myynnin ja markkinoinnin välillä on edellytys yrityksien menestymiselle ja näin ollen uusien työpaikkojen syntyyn. Tieto yhteistyön toimivuudesta tällä hetkellä perustuu pitkälti mutu -tuntumaan, joten opinnäytetyön toimeksiantaja SMKJ ry halusi tutkia tätä yhteistyötä ja löytää mahdollisuuksia sen parantamiseen. Näin ollen opinnäytetyön tavoitteeksi muodostui selvittää yhden organisaation sisällä toimivien myynti- ja markkinointitiimien yhteistyön haasteita ja ongelmakohtia. Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin internettutkimuksena, sillä se tutkimusmenetelmänä sopi hyvin tutkimukselle, jossa otos on suuri. Tutkimus lähetettiin 214:lle myynnin- ja markkinoinnin työntekijälle Jyväskylään, Jyväskylän maalaiskuntaan sekä Vantaalle teollisuuden, kaupan- ja palvelualan yrityksiin, joissa on 100 tai yli 100 työntekijää. Lähtökohtaisesti yrityksissä tuli olla molempia sekä myynnin että markkinoinnin henkilöitä. Tutkimuksen vastausprosentiksi muodostui 57 %. Tutkimuksen tärkeimmäksi löydöksi nousi se, että myynnin- ja markkinoinnin tiimeillä olivat tiimityön peruselementit kunnossa ja tiimit käyttivät erilaisia viestintäkanavia melko monipuolisesti ja usein. Kuitenkin tiimit kokivat yhteistyön haasteelliseksi ja tutkimuksen vastaajista hieman yli puolella oli ennakkoluuloja toista tiimiä kohtaan. Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan päätellä, että työelämän haasteet ovat muuttumassa yhä abstraktimmiksi. Haasteeksi koetaan esimerkiksi uuden oppiminen ja globalisaatio.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste