Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ammattimessut venäläisen silmin Jyväskylän paviljongissa

Prokkola, Riitta-Liisa. (2009-04-06)

 
Avaa tiedosto
jamk_1242387650_0.pdf (569.0Kt)
Lataukset: 


Prokkola, Riitta-Liisa.
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-04-06
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1242387650-0
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Jyväskylän Messut Oy:n järjestämillä ammattimessuilla käyneiden venäläisten messuvieraiden asiakastyytyväisyyttä tapahtumaa ja Jyväskylän Paviljongin tarjoamia palveluita kohtaan. Tutkimuksessa selvitettiin myös messuvieraiden toiveita ja parannusehdotuksia tapahtumiin liittyen. Tavoitteena oli myös kartoittaa keinoja saada lisää venäläisiä messuvieraita Jyväskylään sekä menetelmiä tutkia asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksen tietoperusta muodostuu asiakastyytyväisyydestä ja messuista markkinointiviestinnän välineenä. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimusmenetelmällä. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella henkilökohtaisessa kontaktissa pääasiassa venäläisten messuvieraiden joukossa. Suurin osa kyselylomakkeen kysymyksistä oli strukturoituja, mutta mukana oli myös kaksi avointa kysymystä. Tutkimukseen osallistui kaikkiaan 27 messuvierasta kolmilla eri ammattimessuilla, jotka ajoittuivat syksylle 2007 ja keväälle 2008. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että messuvieraat olivat pääosin hyvin tai erittäin tyytyväisiä messutapahtumiin ja niissä tarjottuihin palveluihin. Parannusehdotukset liittyivät lähinnä venäjänkielisen palvelun saamiseen ja messujen kokoon. Tutkimus osoittaa myös, että kansainvälisten messuvieraiden asiakastyytyväisyyden mittaaminen tulevilla messuilla olisi tarpeellista, samoin venäjänkielisen palvelun turvaaminen. Jotta venäläisiä messuvieraita ja näytteilleasettajia saadaan messuille vastaisuudessa enemmän, oikean markkinointikanavan valinta Venäjällä on avainasemassa. Myös yhteistyö paikallisten toimijoiden kanssa ja verkostoituminen auttavat tässä. Tutkimuksen avulla Jyväskylän messut Oy saa arvokasta tietoa messuvieraiden mielipiteistä ja kokemuksista sekä ideoita ammattimessujen kehittämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste