Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Majoitusvarausprosessin kehittäminen : Congreszon Oy - Jyväskylä Events ja yhteistyöhotellit

Pitkänen, Outi (2008-04-21)

 
Avaa tiedosto
jamk_1214476148_8.pdf (379.7Kt)
Lataukset: 


Pitkänen, Outi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-04-21
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1214476148-8
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja Congreszon Oy - Jyväskylä Events on täyden palvelun kongressitoimisto, joka tarjoaa asiakkailleen laadukkaita kokous- ja kongressipalveluja. Opinnäytetyön tavoitteena oli selkeyttää kongressitoimiston toimintaprosessia työskentelyn nopeutumiseksi ja takaamaan asiakkaille korkeatasoista palvelua. Työn tarkoituksena oli selvittää, kuinka kongressitoimiston ja yhteistyöhotellien toimintaa voitaisiin kehittää, jotta se olisi kannattavampaa ja tuloksekkaampaa kummallekin yhteistyön osapuolelle. Vastaavanlaista työtä ei ole kongressitoimistolle aiemmin tehty. Tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista, eli laadullista tutkimusotetta. Tutkimusmenetelmänä oli puolistrukturoitu teemahaastattelu. Teemahaastattelujen tavoitteena oli löytää keskustelemalla toiminnan kehitystä kaipaavat kohdat. Haastattelut tehtiin hotellien yhteistyö- tai johtohenkilöille. Haastateltavia yhteistyökumppaneita oli yhdeksän. Tutkimustulokset osoittivat, että yhteistyö on jo osittain toimivaa, mutta kehittämisen varaa toimintatavoissa löytyy. Tuloksista ilmeni, että yksittäisiä toimintoja varausprosessissa voitaisiin tehostaa. Tutkimus osoitti myös, että suurtapahtumien toimintaprosesseja pitää edelleen kehittää, jotta asiakaspalvelun laatu paranisi ja toiminta olisi tehokkaampaa. Pienemmissä tapahtumissa yhteistyö on jo melko tehokasta. Tuloksista selvisi myös, että kiinnostusta yritysten väliseen verkostoitumiseen löytyy, mutta verkostoitumisen mahdollisuuksista tulisi kertoa yhteistyökumppaneille enemmän. Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää kongressitoimistossa toimintasuunnitelman tekemiseen. Työ antaa kongressitoimistolle pohjan ja keinoja suunnittelun aloittamiseen. Työssä kuvattiin majoitusvarausprosessin vaiheet sekä selvitettiin verkostoitumisen ja yhteistyön merkitystä. Työstä on apua yhteistyötoiminnan ohjaamisessa sekä kongressitoimiston ja hotellien välisten kehityskeskustelujen järjestämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste