Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työpajapäivästä tukea verkostoitumiseen - elintarvikealan mikroyrittäjien ja Keskimaan yhteistyötä edistämässä

Ahonen, Johanna; Siponen, Inga (2006)

Avaa tiedosto
TMP.objres.36.pdf (677.1Kt)
Lataukset: 


Ahonen, Johanna
Siponen, Inga
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2006
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-48
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli edistää Keski-Suomen elintarvikealan mikroyritysten ja Osuuskauppa Keskimaan verkostoitumista. MyynninTekijät2006 -kampanja luotiin parantamaan mikroyritysten kannattavuuttavahvistamalla mikroyritysten ja päivittäistavarakaupan välistä yhteistyötä. Tavoitteena oli saada paikalliset elintarvikkeet näkyväksi osaksi päivittäistavarakaupan valikoimaa. Myynninedistämiskampanja huipentui osassa Keskimaan myymälöitämaaliskuussa 2006. Osana kampanjaa järjestettiin kolme työpajapäivää, joissa käsiteltiin yhteistyön kehittämiskohteita ja tulevan myynninedistämiskampanjan toteutusta. Ensimmäisessä työpajapäivässä lokakuussa 2005 tarkoituksena oli, että kampanjan osapuolet tutustuvat toisiinsa ja kampanjan tavoitteet käydään läpi. Opinnäytetyön keskeinen osa koostui Katsaus markkinoiden näkymiin - luennon suunnittelusta ja toteutuksesta, joka sijoittui kyseisen päivän alkuun. Opinnäytetyön raportissa käsitellään luennon lisäksi työpajapäivää kokonaisuutena ja sen merkitystä kampanjalle. Työn toimeksiantajana oli MyynninTekijät2006 -kampanja. Ensimmäinen työpajapäivä oli merkittävä, koska tuolloin luotiin kampanjan perusta. Kampanjan osapuolet haluttiin tutustuttaa toisiinsa hyvin, sillä verkoston rakentaminen perustuu yleensä ihmisten väliseen luottamukseen. Luennolla oli tärkeä merkitys päivälle. Se johdatteli osallistujat päivän aiheeseen, ja antoi suunnan seuraaville työpajapäiville. Päivä tuotti toivottuja tuloksia, sillä mikroyrittäjät ymmärsivät verkostoitumisen hyödyn ja alkoivat suunnitella yhteisiä toimenpiteitä tulevaan myynninedistämiseen. Tulevaisuudessa paikallisilla elintarvikkeillaennustetaan olevan kysyntää, sillä kuluttajien arvioidaan suosivan yhä enemmän laadukkaita ja turvallisia elintarvikkeita. Mikroyritykselle päivittäistavarakauppa on taloudellisesti kannattavin myyntikanava, ja kaupalle paikalliset tuotteet ovat imagotekijä. Jotta paikallisia elintarvikkeita saataisiin enemmän päivittäistavarakauppojen valikoimiin, on mikroyrityksen ja kaupan välisen yhteistyön sujuminen tärkeää myös tuleva isuudessa. Opinnäytetyö antaa ideoita verkostojen rakentamiseen ja niiden vahvistamiseen.
 
The purpose of this bachelor's thesis was to develop cooperation between micro enterprises in food sector and the co-operative society Keskimaa in Central Finland. MyynninTekijät2006 campaign was created to improve the profitability of the local small enterprises by strengthe ning the cooperation between those two. The purpose was tomake locally produced food a visible part of the grocery shops' selection in the future. The sales promotion campaign culminated in Keskimaa stores in March 2006. As part of the campaign three workshop days on the upcoming cooperation and implementation of the campaign were organised. The first workshop day was held in October 2005. Its purpose was that the participants of the campaign would get to know each other and the goals of the campaign. A central part of the thesis was planning and implementing the opening lecture of the first workshop day. The bachelor's thesis also deals with the meaning of the workshop day to the campaign. The thesis was assigned by the MyynninTekijät2006 campaign. The first workshop day was significant because the basis of the campaign was created then. The lecture formed a big part of the day. It introduced the subject of the day to the participants and gave directions for the next two workshop days. The day went well because the small enterprises realised the benefits of cooperation and they already started to plan more measures for future sales promotion. In the future locally produced food is predicted to have demand. For the small food companies grocery shops are the best way to make profit. For the grocery shops locally produced food is part of their image. The cooperation between small enterprises and grocery shops is going to be very important also in the future. This bachelor's thesis gives some ideas on how to strengthen cooperation.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste