Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kylä Kelpaa! 2008 : asumismessujen markkinointiviestintäsuunnitelma

Kotonen, Tanja; Laitinen, Satu (2008-02-12)

 
Avaa tiedosto
jamk_1205315497_6.pdf (834.5Kt)
Lataukset: 


Kotonen, Tanja
Laitinen, Satu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-02-12
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1205315497-6
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä Kylä Kelpaa! 2008 -asumismessuille toimiva ja tehokas markkinointiviestintäsuunnitelma. Asumismessut järjestetään Korpilahden pohjoisilla metsäkylillä 6. – 13.7.2008. Pitkän aikavälin tavoitteena on tapahtuman onnistunut markkinointi, joka tavoittaa halutut kohderyhmät ja saa ne tulemaan messuille. Opinnäytetyön toimeksiantaja ja tapahtuman järjestäjä on Pohjoisen Korpilahden Yhteistyöyhdistys ry. Markkinointiviestintäsuunnitelma perustuu ideointityöpajoihin ja tilanneanalyysiin. Ideointityöpajat järjestettiin Korpilahdella Ylä-Muuratjärven kylätalolla joulukuussa 2007 ja tammikuussa 2008. Työpajoista saatiin runsaasti ideoita suunnittelun avuksi. Työpajojen tavoitteena oli myös sitouttaa paikalliset toimijat tapahtuman ja sen markkinoinnin toteutukseen. Lisäksi markkinointiviestintäsuunnitelman asiakas-, kilpailu- ja toimintaympäristöanalyyseissä on käytetty monipuolisesti mm. maaseutuasumiseen ja -matkailuun liittyviä tutkimuksia ja tilastoja. Analyysien ja työpajojen perusteella Kylä Kelpaa! 2008 -asumismessujen kohderyhmiksi valittiin maaseutumatkailijat ja maallemuuttajat. Asumismessuilla korostetaan pohjoisen Korpilahden kulttuuriperinteitä, elinkeinoja, asumista ja vapaa-aikaa. Markkinointiviestinnän ydinteemaksi päätettiin ”Kirkolta kylänraittia kaupunkiin”. Tapahtuman kohderyhmiä tavoitellaan eri markkinointikanavien kautta sen mukaan, missä ne liikkuvat. Tapahtuman markkinoinnissa käytetään varsinkin ilmaisia markkinointiviestintäkeinoja, sillä markkinointiviestintäbudjetti on melko pieni. Suurin osa budjetista käytetään asumismessujen mainontaan, kuten esitteisiin ja mainoksiin. Markkinointiviestintäsuunnitelma on perusta tapahtuman markkinointiviestintämateriaalin sekä mediaviestinnän suunnittelulle ja toteutukselle. Suunnitelmassa on tuotu esiin myös erilaisia ideoita, joiden toteutus ei ole mahdollista ilman lisärahoitusta. Tapahtuman lopullinen sisältö ja budjetti ei vielä ollut varmistunut tämän opinnäytetyön valmistuessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste