Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Stylebody yrityksen kehittäminen hyvinvointimatkailun avulla :tavoitteena asiakaslähtöinen toimintatapa /

Kyngäs-Teeriniemi, Leila. (2007-10-01)

Avaa tiedosto
jamk_1240486716_6.pdf (239.6Kt)
Lataukset: 


Kyngäs-Teeriniemi, Leila.
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007-10-01
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1240486716-6
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tunnistaa ja kartoittaa StyleBody-yrityksen mahdolliset asiakasryhmät, jotka olisivat yrityksen potentiaalisia asiakkaita, sekä hankkia tietoa yritysverkoston muodostumisesta ja toiminnasta. Lisäksi kirjallisuusselvityksen avulla tavoitteena oli selvittää kannattavan asiakassuhteen luominen ja ylläpitäminen. Tutkimus aloitettiin selittämällä StyleBody-yrityksen tausta ja tekemällä ympäristökartoitus. Asiakkuudenhallinnan lisäksi teoreettisessa viitekehyksessä perehdyttiin segmentointiin, yritysten verkostoistumiseen ja selvitettiin palveluiden merkitystä matkailualalla. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tukimusta. Tutkittava aineisto hankittiin teemahaastatteluna kahdelta eri yrityksen toiminnanjohtajalta. Yritykset ovat hotelleja ja talvimatkailukeskuksia. Teoreettisen viitekehyksen ja haastattelujen tulosten perusteella StyleBody-yrityksen potentiaaliset asiakkaat voidaan jakaa eri segmentteihin. Pääsegmenttejä ovat ryhmässä saapuvat kotimaiset kokous- ja yritysasiakkaat sekä naisryhmät. Tukisegmenttinä voidaan pitää iäkkäämpiä matkailijoita ja tulevaisuuden segmenttinä ulkomaalaisia matkailijoita. Verkostokumppanuutta rakennettaessa yrittäjän oma-aloitteisuus ja aktiivinen yhteydenpito on keskeistä. Yrityksen täytyy saavuttaa kumppaniyrityksen luottamus osaamisensa kautta ja tarjota lisäarvoa asiakkaille. Yritysverkoston toiminnassa eri kumppaneiden erikoisosaaminen ja voimavarat täydentävät toisiaan, asiakkaan hyväksi. Kannattavaa asiakassuhdetta muodostaessa yrityksen on hankittava tietoa ensin ympäristöstä, jotta saadaan tietoa asiakkaista, ostotapahtumista, kilpailijoista ja mahdollisista yhteistyökumppaneista. Positiivisen kokemuksen, hinta-laatusuhteen, tarjousten ja yhteydenpidon avulla voidaan asiakkaasta saada kanta-asiakas. StyleBody-yrityksen toiminta on ollut kypsymisvaiheessa, ja toiminnan eteenpäin viemiseksi opinnäytetyöllä on ollut siinä oma merkityksensä. Opinnäytetyötä voidaan pitää StyleBody-yrityksen toiminnan kehittämisen ja ratkaisujen tukena yleisellä tasolla. Työn perusteella saatiin kartoitettua mahdolliset asiakassegmentit ja lähtökohtia asiakkuuksien hallintaan sekä verkostoitumiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste