Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hotelli Cumulus Rauman kokouspalvelujen kehittäminen

Tamminen, Emmi (2009)

Avaa tiedosto
Tamminen_Emmi.pdf (309.7Kt)
Lataukset: 


Tamminen, Emmi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200902091407
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin hotelli Cumulus Rauman kokousasiakkaiden näkemyksiä ja mielipiteitä hotellin tarjoamien kokouspalveluiden nykytilasta. Lisäksi tutkimuksessa kartoitettiin asiakkaiden parannusehdotuksia palveluiden suhteen. Tutkimus oli kvalitatiivinen, vaikka tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiiviselle tutkimukselle ominaista kyselylomaketta. Lomake lähetettiin 9.10.2008 hotellin kokouspalveluita eniten käyttäville asiakkaille sähköpostitse. 20.10.2008 lähetetyn muistutuskyselyn jälkeen vastauksia oli saatu 14, kaiken kaikkiaan kyselyitä lähetettiin 20 kpl. Lomake koostui suljetuista ja avoimista kysymyksistä. Tutkimustuloksista saatiin selville kokousasiakkaiden käsityksiä ja mielipiteitä hotellin nykyisistä kokouspalveluista ja erilaisia parannusehdotuksia palveluihin liittyen. Suljetuista kysymyksistä kävi ilmi, että vastaajat olivat pääosin tyytyväisiä kokouspalvelujen markkinointiin, samoin henkilökunnan toiminta arvioitiin pääasiassa hyväksi tai erittäin hyväksi. Itse kokoustilat taas kaipaisivat vastaajien mielestä remonttia. Sekä kokoustilojen että - pakettien hintoja pidettiin pääosin sopivina. Tarjoiluihin oltiin muutoin melko tyytyväisiä, mutta monet asiakkaat kaipaisivat niihin lisää valinnanvaraa. Vastaajat kertoivat myös omin sanoin näkemyksiään kokouspalveluista ja esittivät parannusehdotuksia, joita tuli eniten tilojen remontoinnin ja monipuolisemman ruokalistan osalta. Teoriaosuudessa käsiteltiin kokouspalveluita ensin yleisesti ja sitten tarkemmin hotellialalla ja asiakaspalvelua hotellin vastaanotossa. Osuudessa kerrottiin myös taustatietoa Restel-ketjusta, johon Cumulus Rauma kuuluu, sekä itse hotellista. Lisäksi kerrottiin kvalitatiivisesta tutkimuksesta ja perusteltiin, miksi valitut menetelmät sopivat juuri tähän tutkimukseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste