Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kohdemaan kiinnostavuuden arvioiminen markkina-analyysin avulla

Jääskeläinen, Petra (2019)

 
Avaa tiedosto
Jääskeläinen Petra.pdf (1.839Mt)
Lataukset: 


Jääskeläinen, Petra
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414828
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli kohdemaan valinta markkina-analyysin avulla. Työn empiirisessä osassa toteutettiin markkina-analyysi Norjasta, jota toimeksiantaja voi käyttää hyödyksi vientipäätöksen teossa ja toimintasuunnitelman laatimisessa. Työn toimeksiantajana toimi suomalainen luonnonkosmetiikkaa valmistava yritys. Toimeksiantaja oli kiinnostunut kansainvälistymisen tuomista kasvumahdollisuuksista, mutta ei ollut varma, mikä kohdemaa sopisi sen tarpeisiin parhaiten.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Aineiston keräys tapahtui sekä kirjoituspöytätutkimuksena että norjalaisten luonnonkosmetiikan jälleenmyyjien haastatteluina. Haastattelumenetelmäksi valikoitui puolistrukturoitu sähköpostihaastattelu. Tutkimustulokset muodostuvat Norjan yleisen liiketoimintaympäristön analyysistä sekä tarkemmin Norjan luonnonkosmetiikkamarkkinoista ja kilpailutilanteesta. Yhteenveto toimeksiantajan kilpailukyvystä Norjan markkinoilla koottiin SWOT-analyysin muotoon.
Tutkimusten perusteella voidaan todeta, että Norja vaikuttaa potentiaaliselta vaihtoehdolta vientimaaksi ja toimeksiantajan mahdollisuus menestyä Norjan luonnonkosmetiikkamarkkinoilla nähdään positiivisena. Luonnonkosmetiikan suosio on edelleen kasvussa, ja markkinoilla vaikuttaa olevan tilaa uudelle tuotemerkille. Norjalaiset kuluttajat arvostavat laadukkaita ja ekologisia tuotteita ja ovat valmiita maksamaan niistä enemmän. Norjalaiset kuluttajat kiinnittävät huomiota erityisesti tuotteen turvallisuuteen ja pakkausmateriaaleihin, mikä sopii hyvin toimeksiantajan kilpailustrategiaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste