Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma yritykselle True Hearts
Heiniemi, Ronja (2019)
Lataukset:
Heiniemi, Ronja
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615203
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615203
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on produktina, eli toiminnallisena työnä toteutettu digitaalisen markkinoinnin suunnitelma True Hearts yritykselle, jonka liikeidea on toimia sekä toimistohotellina että koulutus- ja hyvinvointipalveluita sekä kokoustilapalveluita tarjoavana yrityksenä. Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma on toteutettu PR Smith:n kehittämään SOSTAC-malliin, jonka avulla on laadittu suunnitelma digitaalisten kanavien markkinointia varten. Tavoitteena oli rajata kohderyhmät, joille markkinointi suunnataan sekä kasvattaa digitaalisen markkinoinnin tehokkuutta potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseksi.
Aluksi on esitelty toimeksiantajana toimiva yritys True Hearts, jonka slogan on tarjota ”valmennuksia, koulutuksia ja valmennustiloja rakkaudella”. Digitaalisen markkinoinnin käsite on avattu teoreettisessa viitekehyksessä. Digitaalisen markkinoinnin kanaviksi valikoituivat sosiaalisen median kanavat; Facbook, Instagram, Twitter, Instagram ja Youtube. Lisäksi teoriaosuudessa on käsitelty sisältömarkkinointia, jolla on oleellinen osuus kaikissa digitaalisen markkinoinnin kanavissa. Teoriaosuudessa avataan brändäys, jonka tarkoitus on toimia digitaalisen markkinoinnin kulmakivenä strategiaa suunniteltaessa.
Työn tavoitteena on kohderyhmien rajaamisen ja digitaalisen markkinoinnin kohdentamisen lisäksi vastata kysymykseen: ”Kuinka tavoittaa potentiaaliset asiakaskunnat kustannustehokkaasti eri digitaalisen markkinoinnin kanavista?” Työn toteutuksessa on pyritty vastaamaan kysymys mielessä pitäen ja SOSTAC –mallia avuksi käyttäen tähän kysymykseen. SOSTAC mallin avulla on laadittu digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jossa perehdytään toimeksiantajayrityksen lähtökohtiin, digitaalisen markkinoinnin tavoitteisiin, strategiaan, taktiikkaan, toimenpiteisiin sekä tulosten seurantaan. SOSTAC-mallin analyysin pohjalta on teoriaan heijastaen laadittu ohjeistus yritykselle, lisäksi yritykselle on laadittu 12 viikon digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka toiminta perustuu markkinointitoimenpiteiden suunnitelmallisuuteen ja johdonmukaiseen toteutukseen.
Aluksi on esitelty toimeksiantajana toimiva yritys True Hearts, jonka slogan on tarjota ”valmennuksia, koulutuksia ja valmennustiloja rakkaudella”. Digitaalisen markkinoinnin käsite on avattu teoreettisessa viitekehyksessä. Digitaalisen markkinoinnin kanaviksi valikoituivat sosiaalisen median kanavat; Facbook, Instagram, Twitter, Instagram ja Youtube. Lisäksi teoriaosuudessa on käsitelty sisältömarkkinointia, jolla on oleellinen osuus kaikissa digitaalisen markkinoinnin kanavissa. Teoriaosuudessa avataan brändäys, jonka tarkoitus on toimia digitaalisen markkinoinnin kulmakivenä strategiaa suunniteltaessa.
Työn tavoitteena on kohderyhmien rajaamisen ja digitaalisen markkinoinnin kohdentamisen lisäksi vastata kysymykseen: ”Kuinka tavoittaa potentiaaliset asiakaskunnat kustannustehokkaasti eri digitaalisen markkinoinnin kanavista?” Työn toteutuksessa on pyritty vastaamaan kysymys mielessä pitäen ja SOSTAC –mallia avuksi käyttäen tähän kysymykseen. SOSTAC mallin avulla on laadittu digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jossa perehdytään toimeksiantajayrityksen lähtökohtiin, digitaalisen markkinoinnin tavoitteisiin, strategiaan, taktiikkaan, toimenpiteisiin sekä tulosten seurantaan. SOSTAC-mallin analyysin pohjalta on teoriaan heijastaen laadittu ohjeistus yritykselle, lisäksi yritykselle on laadittu 12 viikon digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka toiminta perustuu markkinointitoimenpiteiden suunnitelmallisuuteen ja johdonmukaiseen toteutukseen.