Ratkaisutietokanta ja sen merkitys Service Deskissä
Aarinen, Tommi (2019)
Aarinen, Tommi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615340
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615340
Tiivistelmä
Opinnäyteyön tavoitteena oli selvittää Turun ammattikorkeakoulun Oppimisympäristöpalveluille, millainen tarve IT-asiantuntijoilla olisi ratkaisutietokannalle ongelmien ja niihin olevien ratkaisujen löytämiseen helposti ja tehokkaasti. Työ on tehty tutkimuspohjaisesti selvittämällä tietokannan tarvetta ja sitä, millainen sen tulisi olla. Myös tutkittiin, mitä sen tulisi sisältää ollakseen mahdollisimman yleishyödyllinen.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin Webropol-kyselyä, joka kohdistettiin Turun AMK:n IT-asiantuntijoille. Sillä selvitettiin tarvittavia hakuehtoja, joita tietokannasta tulisi löytyä. Tämän lisäksi tutkittiin jo muissa ammattikorkeakouluissa, olemassa olevia tietokantoja, joita muut ammattikorkeakoulut jo käyttävät. Näillä tiedoilla pystyttiin luomaan yleisvaikutelma siitä, millainen tietokannan tulisi olla.
Tuloksena saatiin tiedot siitä, millaisen tietokannan henkilökunta haluaisi ja millainen sen tulisi olla. Lopuksi ehdotettiin mahdollista ratkaisua tietokannan osalta Turun ammattikorkeakoululle. The aim of the thesis was to investigate the need of the Turku University of Applied Sciences learning services for a user-friendly and effective database for problems and solutions. The objective of this thesis was to research what kind of needs for problem-solving there are and what the database should be like. Also, an additional objective was to investigate what kind of problems and solutions this database should contain to be as good as possible. The methods used were a working group on behalf which a Webropol survey was conducted. The survey explored the necessary search conditions that should be found in the database. In addition, existing databases already used by other universities were studied to find out what it should contain. The result was a report that includes the results of what database the staff would like and what it should contain. Finally, this thesis proposes a possible solution for the database at Turku University of Applied Sciences.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin Webropol-kyselyä, joka kohdistettiin Turun AMK:n IT-asiantuntijoille. Sillä selvitettiin tarvittavia hakuehtoja, joita tietokannasta tulisi löytyä. Tämän lisäksi tutkittiin jo muissa ammattikorkeakouluissa, olemassa olevia tietokantoja, joita muut ammattikorkeakoulut jo käyttävät. Näillä tiedoilla pystyttiin luomaan yleisvaikutelma siitä, millainen tietokannan tulisi olla.
Tuloksena saatiin tiedot siitä, millaisen tietokannan henkilökunta haluaisi ja millainen sen tulisi olla. Lopuksi ehdotettiin mahdollista ratkaisua tietokannan osalta Turun ammattikorkeakoululle.