Markkinointiviestintäsuunnitelma Korsuretket Oy:lle kiinalaisia matkailijoita varten
Kakko, Johanna (2019)
Kakko, Johanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615360
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615360
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tehdä markkinointiviestintäsuunnitelma kiinalaisia matkailijoita varten kohdeyritykselle Satakuntaan Suomessa. Tässä opinnäytetyössä tutkittiin millaisia kiinalaiset matkailijat ovat asiakkaina ja miten heidät tavoittaisi. Lisäksi tavoitteena oli saada tietoa siitä, mitä kautta kohdeyrityksen olisi helpointa lähteä koko prosessia aloittamaan, markkinoimaan palveluitaan ja luomaan yhteistyötä kiinalaisten matkatoimistojen kanssa. Selvitettiin, millaisia asioita markkinointiviestintäsuunnitelma pitää sisällään ja miten kohdeyritys voisi hyödyntää tätä opinnäytetyötä jatkossa. Opinnäytetyö suoritettiin toimintatutkimuksena, ja siinä hyödynnettiin tutkimuksellisia metodeja, kuten teemahaastatteluja.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitettiin millaisia kiinalaiset matkailijat ovat kohderyhmänä ja millaisia erityispiirteitä heillä on sekä millaisia piirteitä kuuluu markkinointiviestintäsuunnitelmaan. Tutkittiin millaiset lähtökohdat ja mahdollisuudet kohdeyrityksellä on kiinalaisia matkailijoita ajatellen. Tutkittiin uhkia, mahdollisuuksia, vahvuuksia ja heikkouksia ja miten näitä asioita hyödyntäen markkinointiviestintää kiinalaisille aloitettaisiin. Teoria pohjautui vahvasti kirjallisuuteen ja haastatteluihin.
Toimintatutkimuksen tuloksena saatiin tietoa markkinointiviestintäsuunnitelmasta kohdeyritykselle kiinalaisia matkailijoita varten. Tehtiin pohdintoja siitä, miten kohdeyritys voi käyttää opinnäytetyötä hyväksi jatkossa ja millaisin tavoin he voivat lähteä markkinoimaan palveluitaan Kiinaan ja yhteistyökumppaneille sinne. Tärkeimpänä pidettiin matkanjärjestäjien yhteistyötä ja kiinalaisen kulttuurin huomiointia.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitettiin millaisia kiinalaiset matkailijat ovat kohderyhmänä ja millaisia erityispiirteitä heillä on sekä millaisia piirteitä kuuluu markkinointiviestintäsuunnitelmaan. Tutkittiin millaiset lähtökohdat ja mahdollisuudet kohdeyrityksellä on kiinalaisia matkailijoita ajatellen. Tutkittiin uhkia, mahdollisuuksia, vahvuuksia ja heikkouksia ja miten näitä asioita hyödyntäen markkinointiviestintää kiinalaisille aloitettaisiin. Teoria pohjautui vahvasti kirjallisuuteen ja haastatteluihin.
Toimintatutkimuksen tuloksena saatiin tietoa markkinointiviestintäsuunnitelmasta kohdeyritykselle kiinalaisia matkailijoita varten. Tehtiin pohdintoja siitä, miten kohdeyritys voi käyttää opinnäytetyötä hyväksi jatkossa ja millaisin tavoin he voivat lähteä markkinoimaan palveluitaan Kiinaan ja yhteistyökumppaneille sinne. Tärkeimpänä pidettiin matkanjärjestäjien yhteistyötä ja kiinalaisen kulttuurin huomiointia.