Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus : case: Opiskelijoiden Vuokravälitys

Hämäläinen, Katri (2008-11-20)

Avaa tiedosto
jamk_1227170656_4.pdf (365.9Kt)
Lataukset: 


Hämäläinen, Katri
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-11-20
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1227170656-4
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Opiskelijoiden Vuokravälityksen asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksella haluttiin selvittää asiakkaiden mielipiteitä saamastaan palvelusta, välityspalkkiosta, toimistotilojen viihtyvyydestä ja sijainnista, aukioloaikojen sopivuudesta, internet-sivujen toimivuudesta sekä muista sähköisesti käytettävistä palveluista. Lisäksi haluttiin selvittää, kuinka välityspalkkio maksukäytännön muutos on vaikuttanut asiakastyytyväisyyteen. Teoreettinen viitekehys muodostuu asiakastyytyväisyydestä ja palvelusta. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimusmenetelmällä. Tutkimus toteutettiin kahtena erillisenä kyselynä, joista toinen oli suunnattu asunnonhakijoille ja toinen vuokranantajille. Tiedot kerättiin pääasiassa sähköpostikyselynä Webropol-sovellusta käyttäen. Kyselylomakkeet olivat strukturoituja, joita oli täydennetty avoimilla kysymyksillä. Tutkimukseen osallistui kaikkiaan 529 vastaajaa. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että asiakkaat olivat kokonaisuudessaan melko tyytyväisiä saamaansa palveluun. Henkilökuntaa pidettiin ystävällisenä, ammattitaitoisena, luotettavana ja nopeana. Internet-sivuja ja muita sähköisiä palveluita pidettiin toimivina ja tarpeellisina. Toimiston viihtyvyyteen, sijaintiin ja aukioloaikoihin vastaajat olivat melko tyytyväisiä. Lisäksi asunnonhakijat olivat tyytyväisiä runsaaseen asuntotarjontaan, asuntonäyttöjen pikaiseen järjestymiseen ja sähkö- ja vakuutusasioiden hoitumiseen samassa paikassa. Vuokranantajat arvostivat oikeaa kohderyhmää ja luotettavia vuokralaisia. Parannusta vastaajat olisivat halunneet lähinnä välityspalkkioihin ja Hakuvahti-palveluun. Tutkimus tuotti paljon konkreettisia kehitysideoita, joita Opiskelijoiden Vuokravälitys voi hyödyntää toiminnassaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste