Kommer direktförsäljning vinna eller försvinna?
Jonatan Henrik, Nordberg (2019)
Jonatan Henrik, Nordberg
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615250
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615250
Tiivistelmä
Direktförsäljningsbranschen är väldigt olik den traditionella butikshandeln. Företag som jobbar med direktförsäljning har sin egna vision om hur man kan marknadsföra produkter eller tjänster. Genom att erbjuda personlig kundservice under mötet mellan försäljare och kund slipper företaget betala extra annonsutgifter eftersom marknadsföringen sker på plats under kundkontakten.
Syftet med detta examensarbete är att få fram hur framtiden ser ut inom direktförsäljningsbranschen och hur den globala digitaliseringen och tillväxten av ny teknologi inverkar på branschen.
Under genomförandet av examensarbetet har jag använt mig av litteratur om ämnet i olika former. Mest givande ansåg jag vara Internet eftersom det var brist på böcker om ämnet. Intervjuerna var av stort värde eftersom de gav synpunkter av personer med ett brett kunnande om direktförsäljning och som jobbat inom branschen under längre tid. The direct sales industry is very different from the traditional retail sales. Companies which operate in direct sales have their own vision how to market their products/services. They offer personal sales for consumers during sales pitches between the consumer and the direct salesperson. Companies who operate in direct sales don’t need to spend extra money on ads, because the marketing is done during the customer contact.
The purpose with my final thesis is to obtain what the future looks like in direct sales and how the global digitalizing and growth of new technology is impacting on direct sales.
During my work with my final thesis, I have used literature about this subject in different forms. Most rewarding I found the internet because of the lack of availability of books. The interviews I did was of a big value because I got comments from people which have worked with direct sales during a long period of time and have a lot of knowledge and experience about direct sales.
Syftet med detta examensarbete är att få fram hur framtiden ser ut inom direktförsäljningsbranschen och hur den globala digitaliseringen och tillväxten av ny teknologi inverkar på branschen.
Under genomförandet av examensarbetet har jag använt mig av litteratur om ämnet i olika former. Mest givande ansåg jag vara Internet eftersom det var brist på böcker om ämnet. Intervjuerna var av stort värde eftersom de gav synpunkter av personer med ett brett kunnande om direktförsäljning och som jobbat inom branschen under längre tid.
The purpose with my final thesis is to obtain what the future looks like in direct sales and how the global digitalizing and growth of new technology is impacting on direct sales.
During my work with my final thesis, I have used literature about this subject in different forms. Most rewarding I found the internet because of the lack of availability of books. The interviews I did was of a big value because I got comments from people which have worked with direct sales during a long period of time and have a lot of knowledge and experience about direct sales.