Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Case VILA Clothes : Unelmasta toteutukseen

Vidgren, Petri; Virtanen, Suvi (2007-11-30)

 
Avaa tiedosto
jamk_1197279342_4.pdf (110.8Kt)
Lataukset: 


Vidgren, Petri
Virtanen, Suvi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007-11-30
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1197279342-4
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli perehtyä franchising-toimintaan käytännön kokemuksen kautta. Näiden kokemusten kautta tutkittiin franchising-teoriaa suhteessa käytännön esimerkkiin. Työ on jatkossa hyödyksi toimeksiantajalle perustaessaan uusia franchising-liikkeitä. Työn toimeksiantajana toimi Stylehunter Oy Teoriaosassa tuotiin esille franchising-toiminnan eri muodot. Osiossa käsiteltiin myös franchisingterminologiaa, franchising-yrittäjyyden mahdollisuuksia ja riskejä, sopimuksia, koulutusjärjestelmiä sekä rahoituskanavia. Tutkimusosassa tuotiin esille konkreettiset toimenpiteet, jotka toteutettiin ennen kuin liikkeen avaaminen oli mahdollista. Osiossa käsiteltiin neuvottelut franchising-antajan kanssa, rahoituskanavat, markkinointi, toimitilan muutostyöt sekä yrityksen perustamisprosessi. Tutkimustulokset perustuivat yrittäjän omiin kokemuksiin prosessin eri vaiheissa. Tutkimus osoitti hyvin franchisingin tuomat mahdollisuudet, mutta myös sen velvoitteet. Työ avasi myös sen, että jatkuva vuorovaikutus franchising-ottajan ja franchising-antajan välillä on äärimmäisen tärkeää. Franchising-yrittäjä tarvitsee ympärilleen samalla tavalla kuin normaali yrittäjäkin tukiverkoston eri alojen ammattilaisista. Tämä osoitti sen, että työmäärältään franchising-yrittäjä ei pääse yhtään vähemmälle. Franchising-yrittäjä saa itselleen valmiin ja tunnetun konseptin, joka mahdollistaa yritystoiminnan aloittamisen ilman tuotesuunnittelu – ja kehityskustannuksia, mutta tuo vastuun toiminnasta franchising-antajalle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste