Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ravintolafutis-tapahtuman järjestäminen ja markkinointi

Vainio, Roope; Rinne, Tuomas (2019)

Avaa tiedosto
Rinne_Tuomas_Vainio_Roope.pdf (1.019Mt)
Lataukset: 


Vainio, Roope
Rinne, Tuomas
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615268
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, mitkä tekijät vaikuttavat Ravintolafutis-tapahtuman osallistujien määrään. Tavoitteena oli kasvattaa tapahtuman osallistujien määrää verrattuna edellisen vuoden tapahtumaan. Tutkimuskysymyksinä olivat, miten tehdä tapahtumasta mieleinen sen osallistujille ja onko tapahtuman tehokkaalla markkinoinnilla vaikutusta osallistujien määrään.
Teoriaosuus koottiin keräämällä tietoa tapahtumamarkkinoinnista ja sen eri osa-alueista sekä markkinoinnista ja sen eri keinoista. Markkinoinnista valittiin etenkin mainonta ja sosiaalisen median avulla tapahtuva markkinointi. Tutkimuksena tehtiin kvalitatiivinen verkkokysely, joka lähetettiin tapahtuman osallistujille heti tapahtuman jälkeen. Määrällisen tutkimuksen tuloksena saatiin yhteensä 30 vastausta.
Tapahtumaan osallistui yhteensä kuusi joukkuetta, mikä oli vain puolet asetetusta tavoitteesta. Verkkokyselyn tuloksista selvisi, että itse tapahtumaan oltiin tyytyväisiä. Kehuja saivat etenkin tapahtuman tunnelma ja aikataulutus. Markkinoinnista tuli enemmän rakentavaa palautetta. Osa osallistujista ei ollut tiennyt ollenkaan, kuinka tapahtumaa oltiin markkinoitu, ja osaa ei oltu tavoitettu sosiaalisen median kautta.
Johtopäätöksenä Ravintolafutis-tapahtuman osallistujien määrään vaikuttaa tapahtuman laatu, joka oli hyvä tämän vuoden tapahtumassa, mutta sitä tulisi osata markkinoida vielä paremmin tapahtuman osallistujille. Lisäksi havaittiin, että ravintoloiden päälliköt pitivät turnausta riskinä, koska se saattoi lisätä työntekijöiden sairauslomia. Myös osallistumismaksu saattoi olla yksi tekijä, jonka takia ravintolat eivät olleet kovin kiinnostuneita osallistumaan tapahtumaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste