Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Online-varausjärjestelmä : case: Silja Line GmbH

Huilla, Tarja (2007-11-19)

 
Avaa tiedosto
jamk_1210659816_9.pdf (104.5Kt)
Lataukset: 


Huilla, Tarja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007-11-19
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1210659816-9
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli etsiä sopivaa varausjärjestelmän jakelukanavaa Silja Linen Euroopan markkina-alueelle. Toimeksiantajana oli Silja Line GmbH. Samalla tutkittiin myös matkatoimistojen suhtautumista useiden eri palveluntuottajien omiin online-varausjärjestelmiin, niiden vaikutusta päivittäiseen ajankäyttöön ja toimiston liiketoimintaan. Tutkimusmenetelminä käytettiin laadullista menetelmää ja tapaustutkimusta. Tutkintamateriaalin keräämiseen käytettiin sähköistä kyselylomaketta ja haastatteluja. Kysely lähetettiin 30 matkatoimistolle yhdeksässä eri Euroopan maassa ja haastateltavina oli Silja Linen työntekijöitä, jotka ovat olleet mukana kehittämässä uutta varausjärjestelmää. Kysely osoitti ajankäytön lisääntyneen tai pysyneen samana verratessa yleiseen varausjärjestelmään. Online-varausjärjestelmillä on kuitenkin ollut hyvin positiivinen vaikutus tutkittujen matkatoimistojen liiketoimintaan. Toivomuksina uudelle varausjärjestelmälle tulivat esiin helppo käytettävyys, varma saavutettavuus ja mahdollisimman laaja tuotevalikoima varattavaksi. Työn tulosten perusteella voidaan todeta, että matkatoimistot ovat valmiita siirtymään onlinevarausjärjestelmiin, koska ne nopeuttavat varaustentekoa, mutta samalla ovat huolissaan henkilökohtaisten kontaktien vähenemisestä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste