Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys ohjelmiston käyttöönottoprojektin jälkeen

Lagerstedt, Tarja.; Temonen, Leena (2008-10-31)

 
Avaa tiedosto
jamk_1238413155_8.pdf (286.2Kt)
Lataukset: 


Lagerstedt, Tarja.
Temonen, Leena
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-10-31
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1238413155-8
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus ohjelmistoyrityksessä ohjelmiston käyttöönottoprojektin jälkeen. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kahden ohjelmiston käyttöönottoprojektin jälkeistä tyytyväisyyden tilaa sekä käsitellä asiakastyytyväisyyden mittaamista, seuraamista ja tutkimista. Tavoitteena oli myös kehittää aiemmin käytössä ollutta asiakastyytyväisyyslomaketta, jotta toimeksiantajalle saadaan jatkossa tärkeitä mitattavissa olevia tuloksia. Tutkimuksessa oli mukana vuonna 2007 päättyneet projektit, jotka oli suoritettu ProVis- projektimallin mukaan. Tutkimusmenetelmänä käytettiin tapaustutkimusta ja siihen soveltuvia kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Tutkimusaineisto kerättiin keväällä 2008. Tutkimuksesta selvisi, että toimeksiantajayrityksessä asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat yrityksen tarjoamat toiminnot, joita ovat myynti, asiantuntijapalvelut, asiakaspalvelu sekä ohjelmistojen laatu. Asiakastyytyväisyys koostuu mm. asiakaslähtöisestä ajattelusta, jossa osataan ottaa huomioon asiakkaan toimintamalli, asiantuntevasta ja osaavasta projektihenkilöstöstä. Lisäksi tyytyväisyyteen vaikuttavat projektin aikataulu ja sen pitävyys sekä budjetti. Tutkimuksen tuloksista selvisi, että kokonaisarvio projektitoimituksesta oli hyvä. Tyytyväisyyden parantamiseksi tulisi ymmärtää ja huomioida asiakkaan toimintaympäristö sekä toimintatavat ja tämän perusteella ottaa uusi järjestelmä käyttöön. Käyttöönottosuunnitelman tekemiseen tulisi varata enemmän aikaa. Asiakkaille tulisi antaa myös realistinen kuva järjestelmän laajuudesta ja tarjota riittävä määrä koulutuspäiviä jo myyntivaiheessa. Myös kouluttajien ja asiakaspalveluhenkilöstön osaamiseen tulee kiinnittää huomiota. Selvityspyyntöjen käsittelyaikoihin tulee kiinnittää huomiota asiakastyytyväisyyden parantamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste