Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Web 2.0mahdollisuus matkailupalveluiden internetmarkkinoinnille /

Kinnari, Taru.; Martinmäki, Heta. (2009-01-12)

 
Avaa tiedosto
jamk_1238586776_3.pdf (1.029Mt)
Lataukset: 


Kinnari, Taru.
Martinmäki, Heta.
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-01-12
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1238586776-3
Tiivistelmä
Opinnäytetyön yhteistyökumppaneita olivat Jyväskylä Innovationin Tieto- ja viestintäteknologian sekä Matkailun ja elämystuotannon osaamiskeskukset, Jyväskylä Booking sekä Eventizer Oy. Jyväskylä Innovationin Tieto- ja viestintäteknologian sekä Matkailun ja elämystuotannon osaamiskeskukset toimivat tutkimuksen alullepanijoina ja rahoittajina. Jyväskylä Booking:lla oli tarve parantaa omaa verkkovarauspalveluaan. Eventizer Oy oli mukana verkkovarauspalvelun verkkovarauspalvelun teknisenä asiantuntijana. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Web 2.0:n luomien sovellustapojen hyödyntämistä matkailupalveluiden tarjoajien toiminnan tehostamiseksi. Tutkimuksessa keskityttiin erityisesti mashup-sovelluksen mahdollisuuksiin parantaa matkailupalveluiden internet-markkinointia. Lisäksi opinnäytetyön tavoitteisiin kuului luoda yksityiskohtainen suunnitelma mashupsovelluksesta, joka mahdollistaa Jyväskylä Booking:n verkkovarauspalvelun kehittämisen houkuttelevammaksi ja käyttäjäystävällisemmäksi. Työn teoriaosuudessa tarkasteltiin lähemmin Web 2.0 -konseptia ja sen sovellustapoja. Lisäksi selvitettiin, kuinka ihmisiä voidaan houkutella tietyn verkkopalvelun käyttäjiksi ja kuinka heidät säilytetään palvelun käyttäjinä. Tämän jälkeen tutkittiin kuinka Web 2.0:n sovellustapoja, erityisesti mashup-sovellusta, voidaan hyödyntää matkailupalveluiden tarjoajien toiminnan tehostamiseksi. Tutkimus toteutettiin kehittämistutkimuksena, johon olennaisena osana liittyy konstruktiivinen tutkimus. Tutkimuksen pohjalta tehtiin yksityiskohtainen suunnitelma Jyväskylä Booking:n verkkovarauspalvelun muuttamisesta karttapohjaiseksi mashup-sovellukseksi. Useat eri matkailupalveluiden tarjoajat voivat hyödyntää tutkimustuloksia. Jatkokehitysmahdollisuutena on suunnitellun mashup-sovelluksen toteuttaminen ja sen edelleen kehittäminen asiakkaan tarpeiden mukaiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste