Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuuden hallinnan kehittäminen : case Oy Masajo Ab

Kuosmanen, Samuel (2009-03-16)

 
Avaa tiedosto
jamk_1245315885_5.pdf (2.888Mt)
Lataukset: 


Kuosmanen, Samuel
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-03-16
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1245315885-5
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa Oy Masajo Ab:n hajanaisesti toimivaa asiakashallintaa. Kehitystutkimustyönä tehtävän opinnäytetyön oli tarkoitus toteuttaa järjestelmä, joka olisi helppokäyttöinen eikä vaatisi suurta työmäärää käyttöönotossa tai päivittämisessä. Järjestelmän toivottiin lisäävän yrityksen näkyvyyttä ja tarjoavan edullisen ja tehokkaan tavan olla yhteydessä jälleenmyyjiin. Osana opinnäytetyötä toteutettiin järjestelmä, joka mahdollistaa jälleenmyyjien omatoimisen rekisteröitymisen ja omien tietojen hallinnoimisen. Rekisteröityneiden jälleenmyyjien kauppakohtaiset tiedot julkaistiin koko maan kattavalla kartalla Masajon nettisivuilla. Sieltä yksityisasiakkaat voivat löytää nopeasti alueensa lähimmän jälleenmyyjän. Jälleenmyyjien tiedoista näkee, mitä Masajon tuotteita heillä on myytävänä. Järjestelmän toteuttamisen lisäksi seurattiin, kuinka jälleenmyyjät reagoivat kutsuun rekisteröityä uuteen järjestelmään ja kuinka aktiivisesti he käyttivät järjestelmää. Rekisteröinnin houkuttimena oli oman yrityksen näkyminen oman alueen asiakkaille. Järjestelmä otettiin hyvin vastaan. Suurin osa jälleenmyyjistä rekisteröityi järjestelmään. Jälleenmyyjien näkyvyys kartalla aktivoi passiivisia jälleenmyyjiä ja toimi myös houkuttimena kutsuen uusia edustajia. Työn toimeksiantaja hyötyi päivitetyistä jälleenmyyjätiedoista. Järjestelmän kautta Masajo voi lähettää tärkeitä tiedotteita oikealle kohderyhmälle massapostituksen tavoin. Työn tuloksena voidaan todeta, että toimeksiantajayrityksellä on nyt toimiva asiakashallintajärjestelmä. Tyytyväisiä ovat toimeksiantajan lisäksi jälleenmyyjät, jotka voivat tuntea olevansa virallisia edustajia, ja yksityisasiakkaat jotka voivat löytää lähimmän jälleenmyyjänsä helposti. Opinnäytetyöstä voi olla hyötyä Oy Masajo Ab:n kaltaisille yrityksille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste