Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelun tuotteistaminen

Lahti-Nuuttila, Kaisa. (2009-02-09)

 
Avaa tiedosto
jamk_1238665496_7.pdf (547.5Kt)
Lataukset: 


Lahti-Nuuttila, Kaisa.
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-02-09
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1238665496-7
Tiivistelmä
Palveluyhteiskunnassa monet yritykset joutuvat menestyäkseen tarjoamaan asiakkailleen konkreettisten tuotteiden ohella myös palveluita. Tuotteistamalla palvelusta saadaan luotua menestyvä tuote, jota on helppoa ja tehokasta tuottaa ja myydä. Järjestelmällinen tuotteistaminen tarjoaa merkittävän kilpailuedun tehostamalla yrityksen sisäisiä toimintoja, ja tuotteistamisen tulisikin kuulua olennaisena osana yrityksen strategiaan. Erityisesti itsenäistä yrittäjyyttä suunnitteleva hyötyy tuotteistamisen periaatteisiin perehtymisestä, mutta myös yrityksen työntekijänä toimivan on hyvä ymmärtää sen merkitys ja peruselementit. Opinnäytetyön toimeksiantajayritys Isoweli Oy on suomalainen, vuodesta 1999 toiminut IT-alan yritys, joka tarjoaa IT-alan ratkaisuja lähinnä pk-yrityksille Jyväskylän lähistöllä ja pääkaupunkiseudulla. Kehitystyön tarkoituksena oli dokumentoida ja määritellä toimeksiantajan tärkeintä palvelutuotetta ja luoda siitä palvelukuvaus. Opinnäytetyö on tyypiltään kehittämisprojekti. Teoriaosuus käsittelee tuotteistamisen vaiheet, hyödyt ja edellytykset pääpiirteittäin sekä kuvaa tuotteistamisen prosessin kokonaisuutena. Työssä esitellään myös tuotteistamisen tuottamia konkreettisia tuotoksia. Työn empiirinen osuus muodostui käytännön kehitystyöstä, joka suoritettiin tiiviissä yhteistyössä toimeksiantajayrityksen kanssa haastattelujen ja palaverien muodossa. Kehitystyön tuloksena syntyi palvelukuvausdokumentti yhdestä toimeksiantajayrityksen palvelutuotteesta. Palvelun yksityiskohtainen läpikäyminen kiinnitti myös huomion ongelmakohtiin ja synnytti uusia ideoita palvelutuotetta koskien, joten dokumentoinnin edistyessä myös palvelua saatiin kehitettyä entistä toimivampaan suuntaan. Muistiin kirjattiin myös esille tulleet kehitysideat, joiden pohjalta toimeksiantaja voi halutessaan yhä kehittää palvelua tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste