Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Itsearviointia voidaan oppia ja opettaa : erityistä tukea tarvitsevan opiskelijan itsearviointimenetelmän kehittäminen

Hämäläinen, Iiris (2008-02-10)

 
Avaa tiedosto
jamk_1205826491_4.pdf (207.5Kt)
Lataukset: 


Hämäläinen, Iiris
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-02-10
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1205826491-4
Tiivistelmä
Kehittämishankkeen tavoitteena on kehittää itseohjautuvuus ja itsearviointimenetelmää itsenäiseen elämään valmentavassa ja kuntouttavassa ryhmässä. Vuosina 2004-2007 Pohjois- ja Etelä-Savon sekä Pohjois-Karjalan alueella toteutettiin Joensuun yliopiston täydennyskoulutuskeskuksen hallinnoima hanke. Sen tavoitteena oli edistää vammaisten joustavaa siirtymistä peruskoulusta ammatillisen koulutuksen kautta työelämään (VAVAhanke). VAVA-hankkeen myötä Savonlinnan ammatti- ja aikuisopiston Lehtiniemen yksikössä kehitettiin itsenäiseen elämään valmentavan ja kuntouttavan opetuksen ja ohjauksen opiskelijoille päiväkirjan tapainen kalenteri eli MOKKI, joka sisälsi itsearviointiosion. Tässä kehittämishankeraportissani esitellään, kuinka MOKKI-kalenteria kehitettiin selkeämmäksi niin, että opiskelijat pystyvät ymmärtämään ja käyttämään sitä itseohjautuvammin Kehittämishanke osoitti, että itsearviointia ja itseohjautuvuutta voidaan oppia ja opettaa. Itsearviointitaitojen kehittymisessä tulee kiinnittää huomiota opiskelijan oppimisvalmiuksiin, perehdyttämiseen, ohjaamiseen ja itsearviointivälineen selkeyteen. Pienillä teknisillä muutoksilla kehitetystä opiskelijakalenterista voidaan muokata opiskelijan omia oppimisvalmiuksia vastaava itsearviointiväline. Olennaista on, että itsearviointiväline ei ole liian monimutkainen opiskelijalle, jolla on oppimisen vaikeuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste