Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Oppimiskäsitys, motivaatio ja arviointi vapaan säestyksen opetuksessa

Lintukangas, Minna (2008-05-10)

 
Avaa tiedosto
jamk_1219833031_9.pdf (511.4Kt)
Lataukset: 


Lintukangas, Minna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-05-10
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1219833031-9
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli selkeyttää Jyväskylän ammattikorkeakoulussa opetettavaa vapaa säestys D opintojaksoa siten, että se tukee kognitiivisen psykologian mukaista konstruktivistista käsitystä tiedosta ja oppimisesta ja auttaa opiskelijaa omaksumaan opetettavat asiat syväsuuntautuneesti. Hankkeessa suunniteltiin opintojakson sisältö yksityiskohtaisesti siten, että konstruktivistinen oppiminen toteutuu parhaalla mahdollisella tavalla. Opetettavien asioiden välillä pyrittiin löytämään yhteyksiä, ja toistamaan niitä useasta eri näkökulmasta opintojakson aikana. Näin ollen sirpaleinen tieto nivoutuu osaksi suurempaa kokonaisuutta. Oppimista tarkasteltiin myös kokemuksellisen oppimisen näkökulmasta, sillä se on vahvasti läsnä musiikin opettamisessa. Myös motivaation ja arvioinnin vaikutusta oppimiseen tutkittiin vapaa säestys opintojakson aikana. Motivaatio ja arviointi ovat tärkeässä osassa mm. siinä, millaista opiskelustrategiaa opiskelija alkaa toteuttaa. Olen opettanut vapaata säestystä Jyväskylän ammattikorkeakoulussa vuodesta 2002 ja kehittämishankkeeni idea oli parantaa pedagogista ymmärrystä kyseisen opintojakson ohjaamisesta ja auttaa opiskelijoita saavuttamaan mahdollisimman hyviä oppimistuloksia sekä positiivinen asenne vapaaseen säestykseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste