Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yhteistyössä on voimaa! : kokemuksia yhteistoiminnallisesta oppimisesta ammattiopisto, ammattikorkeakoulu ja yliopisto-opiskelijoiden yhteisellä opintojaksolla

Korhonen, Jenni (2008-05-07)

 
Avaa tiedosto
jamk_1210846478_1.pdf (287.3Kt)
Lataukset: 


Korhonen, Jenni
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-05-07
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1210846478-1
Tiivistelmä
Heterogeenisilla ryhmillä voidaan tarkoittaa laajasti ottaen mitä tahansa ryhmää, missä joukko koostuu jonkin ominaisuuden suhteen toisistaan poikkeavista yksilöistä, kuten integroitu kouluopetus tai eri maista tulevien maahanmuuttajaopiskelijoiden opetus. Tutkimusten mukaan selvää yksimielisyyttä ei ole siitä, onko oppiminen tehokkaampaa heterogeenisissä vai sittenkin homogeenisissä, tiedoiltaan ja taidoiltaan yhdenmukaisista oppijoista koostuvissa ryhmissä. Tämän kehittämishankkeen tavoitteena oli selvittää opiskelijoiden kokemuksia ryhmätyöskentelystä heterogeenisissa ryhmissä, jotka koostuivat yliopisto, ammattikorkeakouluja toisen asteen opiskelijoiden muodostamista pienryhmistä yhteisellä Ongelmanratkaisu kasvisprosesseissa – opintojaksolla, RuokaFuturia –hankkeessa. Opiskelijoiden kokemuksia ryhmätyöskentelystä analysoitiin oppimispäiväkirjojen ja kurssipalautteen perusteella. Niiden perusteella opiskelijoiden kokemukset yhteisestä opintojaksosta olivat pääsääntöisesti positiivisia, ja he arvostivat työelämän kaltaista työskentelyä pienissä, useasta oppilaitoksesta peräisin olevien opiskelijoiden muodostamissa tiimeissä. Opiskelijoiden ohella myös ryhmänohjaajat eri oppilaitoksista kokivat oppineensa toisiltaan. Opintojakson negatiivinen palaute koski erityisesti aikataulutusta ja opintojakson sovittamista yhteen muiden opintojen kanssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste